Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 3; rozdawał S, po partii WE.
Rozdanie 3 Rozd. S, po partii: EW |
♠ KJ ♥ Q ♦ Q32 ♣ QT86543 |
|
♠ 765432 ♥ K5 ♦ T94 ♣ KJ |
♠ AQ ♥ J74 ♦ K8765 ♣ 972 |
|
♠ T98 ♥ AT98632 ♦ AJ ♣ A |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♥ |
pas1 |
1BA2 |
pas |
2♥3 |
pas |
pas |
pas |
|
1 w niekorzystnych założeniach wejście z tak słabym kolorem i minimalną siłą honorową zdecydowanie odradzam
2 półforsujące
3 tak naprawdę karta ta warta jest 2,5 kiera, w meczu należałoby się zatem poważnie zastanowić nad rebidem 3♥
Inna możliwość to odpowiedź e-N-a 2♣ (forsing na jedno okrążenie), a potem nieforsujące powtórzenie 3♣.
Teraz jednak przeciwko kierowej grze e-S-a W wyjdzie najprawdopodobniej pikiem i staranna obrona ograniczy rozgrywającego do tylko ośmiu wziątek [po ataku ♦10 (a ściśle mówiąc, każdym niepikowym) S miałby już (mógłby powalczyć o) nadróbkę]. E zabije bowiem dziadkowego ♠W damą, będzie też mógł ściągnąć ♠A, a potem odejdzie kierem. Po utrzymaniu się ♥K W bezpiecznie odejdzie pikiem, a E – po wzięciu lewy na ♥W – treflem. Po takiej obronie rozgrywający nigdy nie dostanie się na stół, aby zaimpasować ♦K, oprócz dwóch pików i dwóch kierów będzie więc musiał oddać jeszcze lewę karową. Sam skompletuje zatem tylko osiem wziątek.
W protokole rozdania spotkamy zatem przede wszystkim minimaksowe wpisy 110 dla NS, rzadziej – nadróbkowe 140 dla tej samej strony. Gra w trefle może zaś przynieść e-N-owi 10 lew i 130 punktów, jako że tylko pierwszy wist w karo definitywnie pozbawiłby rozgrywającego 10. wziątki (inaczej wyrobi on sobie i wykorzysta fortę kierową i odda jedynie trefla oraz dwa piki).
Minimaks teoretyczny: 2♥(NS), 8 lew; 110 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (NS);
♦ – 7 (WE);
♥ – 8 (NS);
♠ – 6 (NS,WE!);
BA – 6 (N!).