Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 4; rozdawał W, obie po partii.
Rozdanie 4 Rozd. W, po partii: obie |
♠ A972 ♥ 53 ♦ KT95 ♣ AQ4 |
|
♠ T54 ♥ QJ842 ♦ A742 ♣ J |
♠ Q83 ♥ T9 ♦ Q83 ♣ K8752 |
|
♠ KJ6 ♥ AK76 ♦ J6 ♣ T963 |
W |
N |
E |
S |
pas |
1♣ |
pas |
1♥ |
pas |
1♠ |
pas |
2BA |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
Kolejny raz sekwencja niespecjalnie skomplikowana, choć niektórzy zawodnicy S od razu wrzucą 3BA. Po kierowej licytacji e-S-a W nie zaatakuje raczej blotką tego koloru, chociaż byłoby to dla strony WE posunięcie optymalne. Także wówczas rozgrywający byłby jednak w stanie wziąć nadróbkę, choć musiałby trafić palcówkę w karach, wielce ułatwiłoby mu też zadanie przepuszczenie pierwszej lewy (kierowej). Po karowym zaś S doda ze stołu blotkę, aE weźmie pierwszą lewę ♦D i odwróci ♥10. S będzie musiał zabić ją w ręce ♥A, przynajmniej jeśli myśli o 10 wziątkach. Następnie najlepiej będzie zrobić to, co i tak kiedyś będzie musiało zostać zrobione, tj. zagrać w kara, aby wyrobić sobie dwie wziątki w tym kolorze. Proszę bowiem zauważyć, iż gdyby w zamian S wyszedł z ręki treflem, to dołożonego przesz W ♣W musiałby pobić na stole ♣A (!) – i zagrać stamtąd pika do waleta, albo ♦K. Gdyby bowiem zadysponował wówczas ♣D, to E zabiłby ją ♣K i powtórzył kierem, wówczas W czekałby z ♦A i fortami kierowymi, przeto S wziąłby tylko dziewięć lew. Oczywiście wszystko, co zostało powiedziane wyżej, jest konsekwencją faktu, iż to W posiada longera kierowego, czego rozgrywający wcale nie będzie pewien.
Kiedy natomiast w trzeciej lewie zostanie zagrany z ręki S ♦W – W najprawdopodobniej zabije go ♦A i zagra w kiera, nie będzie już jednak dysponował żadnym dojściem do ręki. Jeśli zatem rozgrywający zdecyduje się na zabicie ♥K drugiej rundy tego koloru, potem zagra trefle, a w końcu odważy się jeszcze zaimpasować ♠D (w kierunku niebezpiecznego przeciwnika), to ostatecznie skompletuje minimaksowe 10 wziątek. Każda ostrożność, tj. albo przepuszczenie kierów, albo rezygnacja z impasu pikowego, skaże go już na wzięcie tylko dziewięciu lew.
Takich też rezultatów – minimaksowych 630 oraz 600 dla NS – powinniśmy się przede wszystkim spodziewać w turniejowych protokołach tego rozdania.
Minimaks teoretyczny: 4BA(NS), 10 lew; 630 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (NS);
♦ – 9(NS);
♥ – 9(N!);
♠ – 10 (NS);
BA – 10(NS).