Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 9/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 6; rozdawał E, po partii WE.
Rozdanie 6 Rozd. E, po partii: EW |
♠ 84 ♥ 8632 ♦ AKQ97 ♣ 65 |
|
♠ KJ973 ♥ T7 ♦ J864 ♣ A8 |
♠ A6 ♥ AKJ ♦ 53 ♣ KJ9432 |
|
♠ QT52 ♥ Q954 ♦ T2 ♣ QT7 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣ |
pas |
1♠ |
2♦1 |
ktr.2 |
pas |
2BA3 |
pas |
3♣3 |
pas |
3♠4 |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 choćby po to, aby pokazać partnerowi wist na ewentualne 3BA(E)
2 wskazanie nadwyżki, rebid 3♣ można by dać ze słabszą kartą
3 W w zasadzie trzyma kara i uznaje, że w tym momencie jest to dla partnera informacja najbardziej istotna
4 longer treflowy, silna ręka (po uprzedniej kontrze), oczywiście alternatywą jest podniesienie do 3BA (zapowiedź praktyczna)
5 naturalne, propozycja gry w piki (a więc kara trzymane tylko raz)
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣ |
pas |
1♠ |
2♦1 |
3♣2 |
pas |
3♦3 |
pas |
3♥4 |
pas |
3BA5 |
pas |
pas/4♠6 |
pas |
(pas) |
(pas) |
|
|
1 choćby po to, aby pokazać partnerowi wist na ewentualne 3BA(E)
2 5+♣, 16+ PC, forming na jedno okrążenie
3 kolor przeciwnika, przesądzenie dogranej, partner może mieć trzy piki, a W trzyma kara co najwyżej raz
4 quasi-naturalne, ale – przede wszystkim – brak trzech pików i zatrzymania karowego
5 propozycja kontraktu, ale też informacja, że kara są trzymane tylko raz
6 sekwencja partnera informuje też o posiadaniu przezeń pięciu pików, więc E – z niespecjalnie solidnymi treflami – ma tu poważne podstawy, by przenieść na 4♠
W rozdaniu tym będą dominować końcówki: bezatutowa i pikowa. Przeciwko 3BA(W) obrońca N zawistuje w kara: asem, królem (by partner się odblokował albo dał ilościówkę) albo blotką! I to ostatnie wcale nie będzie posunięciem abstrakcyjnym, z licytacji pierwszy wistujący będzie bowiem wiedział, przynajmniej jeśli uwierzy graczowi rozgrywającemu, że ten ostatni kara trzyma, musi więc mieć w tym kolorze czwartego waleta. A przecież N nie ma bocznego dojścia.
Po ataku figurą karową S będzie rzecz jasna musiał się odblokować ♦10. Najprawdopodobniej w drugiej lewie N wyjdzie wówczas w kiera, a rozgrywający zabije na stole ♥A, zgra ♣A i zrobi impas ♣W w dziadku. S pobije go ♣D, powtórzy karem i jego partner odbierze cztery wziątki w tym kolorze – na bez dwóch. Podobnie zakończy się rozdanie po wyrozumowanym wiście blotką karową, choć oczywiście wpadka wyniesie wówczas tylko bez jednej. W widne karty będzie nawet istnieć wtedy rozgrywka wygrywająca, polegająca na powtórzeniu przez rozgrywającego karem! (po ewentualnym ściągnięciu wcześniej ♠A i ♣A K), a potem – gdy N odbierze wszystkie cztery wziątki w tym kolorze – zduszeniu jego partnera w przymusie na trzy kolory, w praktyce jednak nikt tak raczej nie zagra.
Nieco większe szanse praktyczne będzie miał kontrakt 4♠(W). Przeciwko tej grze N również zaatakuje ♦A, aby jednak na pewno grę położyć, musiałby następnie wyjść w kiera, aby rozpocząć proces wytrącania dojść tym kolorem do stołu, gdzie będą mogły zostać wyrobione trefle. Najprawdopodobniej jednak N powtórzy jeszcze też ♦K, a wówczas rozgrywający dostanie swoją szansę, a może tylko szanskę. Powiedzmy, że w lewie trzeciej N będzie kontynuował blotką karową, wówczas będzie można obrzucić coś ze stołu, a potem trzy razy zaatutować z impasem damy i wyrobić sobie przebitką trefle. Kiedy jednak w trzeciej lewie N zagrałby ♦D, szansa oferowana rozgrywającemu stałaby się w zasadzie czysto teoretyczna, musiałby on bowiem przebić tę lewę w dziadku asem atu, a następnie zrobić w ręce impas ♠9 (!), ściągnąć ♠K, odebrać swoje wziątki w treflach i kierach, a w międzyczasie przebić w ręce trefla. Doszłoby wtedy do na przykład takiej końcówki:
|
♠ – ♥ 6 2 ♦ 9 7 ♣ – |
|
♠ W 7 ♥ 10 ♦ W ♣ W |
|
♠ – ♥ K W ♦ – ♣ W 9 |
|
♠ D 10 ♥ D 9 ♦ – ♣ – |
|
Po zagraniu z dziadka dobrego treflaS, niezależnie od swoich poczynań, dostałby tylko jedną wziątkę. Inny wariant, trzykartowy, po ściągnięciu też ♥K:
|
♠ – ♥ 6 ♦ 9 7 ♣ – |
|
♠ W 7 ♥ – ♦ W ♣ – |
|
♠ – ♥ W ♦ – ♣ W 9 |
|
♠ D 10 ♥ D ♦ – ♣ – |
|
Znów trefl ze stołu i S bierze tylko jedną lewę. Dla powodzenia tego wariantu konieczny był jednak dobry ♦W w ręce W.
W protokole rozdania znajdzie się dużo wpadek, za 100 i 200 po stronie NS. Oczywiście, od czasu do czasu będą też jednak wygrywane/wypuszczane końcówki – i w bez atu, i w piki.
Minimaks teoretyczny: 3♠(WE), 9 lew; 140 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (WE);
♦ – 7 (WE);
♥ – 8(WE);
♠ – 9(WE);
BA – 7 (WE).