Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 9/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 19; rozdawał S, po partii WE.
Rozdanie 19 Rozd. S, po partii: EW |
♠ AKT2 ♥ Q65 ♦ J983 ♣ 76 |
|
♠ QJ8 ♥ J2 ♦ QT74 ♣ AKQ4 |
♠ 9654 ♥ KT84 ♦ 52 ♣ 983 |
|
♠ 73 ♥ A973 ♦ AK6 ♣ JT52 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♣ |
pas1 |
1♠ |
pas |
1BA |
pas |
pas |
pas |
|
1 nie można dać kontry wywoławczej ze względu na tylko dubla w kierach
Na prawie każdym stole turnieju w rozdaniu tym licytacja wygaśnie w kontrakcie 1BA(S). Obrońca W rozpocznie bez wątpienia od ściągnięcia na pierwszym wiście ♣A, do którego jego partner doda zniechęcającą ♣9/8. Mimo to jeśli w lewie drugiej W agresywnie wyjdzie w któryś z kolorów czerwonych, otworzy przed przeciwnikiem możliwość zdobycia drugiej nadróbki. Oczywiście pod warunkiem, że należycie wykorzysta on wszystkie istniejące tu szanse, tj. wyrobi sobie wziątkę treflową i podwójnie zaimpasuje piki. Są tu rzecz jasna liczne warianty dalszego rozwoju wydarzeń, wiele zależy też od poczynań obrońców, postępując trafnie, a przy tym w sposób zupełnie naturalny, gracz S zawsze już będzie w stanie skompletować dziewięć wziątek.
Jak w wielu wypadkach obrony przeciwko częściówkom bezatutowym W powinien więc i tu grać pasywnie, tj. w drugiej lewie wyjść w pika, chyba najlepiej ósemką (nawet jeśli rozgrywający zdecyduje się na wstawienie ze stołu ♠10, z teoretycznego punktu widzenia nie zyska dodatkowej wziątki), albo zgrać swoje pozostałe figury treflowe i odejść czwartą rundą tego koloru (albo pikiem). Ta ostatnia gra ma też tę przewagę, że rozgrywający zostanie zmuszony do dokonania z dziadka dwóch niewygodnych zrzutek. Gracz S będzie wtedy musiał nawet trochę się napocić, aby wziąć lew osiem. I w tym wariancie istniej wiele dróg, w zasadzie zawsze jednak koniecznie będzie zrobienie przez rozgrywającego podwójnego impasu w pikach. Nawet wówczas odda jednak tylko – najczęściej – trzy trefle i dwa kiery (albo trzy trefle, karo i kiera).
W protokole rozdania spotkamy więc wpisy w wysokości 120, 150 i 90 dla NS – mniej więcej w tej właśnie kolejności, w jakiej wymieniono je wyżej.
Minimaks teoretyczny: 2BA(NS), 8 lew; 120 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 8(NS);
♥ – 8 (NS);
♠ – 8 (NS);
BA – 8 (NS).