Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 9/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 31; rozdawał S, po partii NS.
Rozdanie 31 Rozd. S, po partii: NS |
♠ T2 ♥ JT972 ♦ K2 ♣ K762 |
|
♠ A75 ♥ K8643 ♦ Q76 ♣ JT |
♠ K64 ♥ A ♦ AT943 ♣ AQ94 |
|
♠ QJ983 ♥ Q5 ♦ J85 ♣ 853 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
pas |
pas |
1♦ |
pas |
1♥ |
pas |
2♣ |
pas |
3♦1 |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 zapowiedź z bilansu przy założeniu, że partner ma 5+♦–4+♣, we Wspólnym Języku, gdzie partner może mieć 4♦–5♣ i siłę 11–14 PC, należy ją zastąpić bilansowymi 2 BA (które partner podniesie do 3BA)
I będzie to kontrakt jak najbardziej standardowy, na ogół rozgrywany przez E. S zaatakuje wówczas ♠D. Rozgrywający będzie dążył do zdobycia jak największej liczby lew, kontrakt jest bowiem typowy, powinien mieć też jednak na uwadze problemy z dojściami do stołu, najprawdopodobniej zabije więc pierwszą lewę ♠K w ręce i weźmie się za kara. Nie ma wprawdzie pewności, żeS zaatakował z pięciu pików, jest to jednak możliwe, a uprawdopodobni się jeszcze bardziej, gdy N dołoży w pierwszej lewie ♠10. A wówczas S na pewno nie posiada ponadto dwóch króli, a nawet już tylko z jednym najprawdopodobniej wślizgnąłby się do licytacji 1♠, choćby po to, aby pokazać partnerowi dobry wist (a S jest po pasie). Przy takim założeniu rozgrywający powinien bądź to zgrać ♦A i wyjść z ręki ♦10, bądź to – dla usprawnienia komunikacji – zagrać ♦10/9 bez uprzedniego ściągania asa. Po puszczeniu tej karty wkoło N zabije ją ♦K i powtórzy pikiem. Oczywiście gracz E nie powinien zadowolić się już w zasadzie pewnymi dziewięcioma wziątkami, tym bardziej że ma nawet szanse zdobyć ich aż 12 (przy najwyżej trzecim ♣K u e-N-a). Zabije zatem pika asem na stole, zagra ♣W, a potem ♣10 na impas, przejdzie do ręki ♥A, wróci do dziadka ♦D, zgra ♥K i wyrzuci nań z ręki pika, a potem ściągnie pozostałe kara oraz ♣A. ♣K nie spadnie, skończy się zatem na 11 wziątkach. To rzecz jasna rozgrywka idealna, może nieco szczęśliwa, ale też oparta na racjonalnej dedukcji, a przy tym odważna, maksowa. W rzeczywistości na kontrakty 3BA będzie też brane mniej lew, a trafią się nawet prawdziwi pechowcy, którzy zabiją pierwszego pika, a potem zagrają karo do damy i kontrakt firmowy przegrają. Zamierzający tak rozegrać kara zawodnicy E postąpiliby dużo celniej, przepuszczając pierwszego pika, jako że potem mieliby jeszcze szanse na zrealizowanie gry, i to z nadróbką.
W protokołach rozdania powinny dominować zapisy w wysokości 460 i 430 dla WE, bezpiecznych 400 dla tej strony będzie wyraźnie mniej.
Minimaks teoretyczny: 6♦(WE), 12 lew; 920 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 11 (WE);
♦ – 12 (WE);
♥ – 10 (WE);
♠ – 10 (WE);
BA – 11 (WE).