Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 9/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 23; rozdawał S, obie po partii.
Rozdanie 23 Rozd. S, po partii: obie |
♠ AQ864 ♥ K95 ♦ Q32 ♣ 64 |
|
♠ 952 ♥ AJT874 ♦ 84 ♣ A9 |
♠ KJ7 ♥ Q ♦ AKJ7 ♣ QJ753 |
|
♠ T3 ♥ 632 ♦ T965 ♣ KT82 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
2♥1 |
pas2 |
3BA/4♥3 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 słabe dwa
2 karta za słaba na wejście 2♠, szczególnie po partii
3 z naciskiem na 4♥, przy grze w bez atu mogą bowiem wystąpić problemy z dojściami do ręki partnera
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
2♥1 |
pas2 |
2♠3 |
pas |
3♥4 |
pas |
3BA5 |
pas |
4♥6 |
pas |
pas |
pas |
1 słabe dwa
2 karta za słaba na wejście 2♠, szczególnie po partii
3 pytanie o singletona
4 brak singletona
5 taka sekwencja umożliwia partnerowi przeniesienie na 4♥, w przeciwieństwie do 3BA wrzuconych bezpośrednio
6 kiery solidne środkami, ale tylko z jednym starszym honorem, raczej należy zatem przenieść na 4♥, jest wprawdzie boczne dojście na ♣A, ale może ono zostać wytrącone już pierwszym wistem
I znów – w dawnych czasach, kiedy to otwarcia typu słabe dwa musiały być oparte o przyzwoity kolor – zwłaszcza z kartami środkowymi, E nie miałby żadnych wątpliwości, że należy podnieść partnerowe 2♥ do 4♥.
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
2♦1 |
pas |
2BA2 |
pas |
3♣3 |
pas |
3♦4 |
pas |
3BA5 |
pas |
pas/4♥6 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 multi
2 pytanie
3 maksimum otwarcia, kolor nieznany
4 pytanie
5 kiery, brak krótkości
6 znów z naciskiem na 4cc, na swoje popartyjne otwarcie partner powinien bowiem mieć przyzwoite kiery
Po otwarciu 2♦ multi odpowiadający ma dużo mniejsze możliwości manewru, przede wszystkim musi się bowiem dowiedzieć, jaki kolor ma partner. Na dobrą sprawę odpada więc możliwość wrzucenia od razu będących decyzją 3BA. Z kolei po pytaniu 3♦ grożą wskazujące kiery i krótkość odpowiedzi 4♣ i 4♦, przesądzające też już definitywnie kontrakt 4♥.
Rzeczywiście, 4♥ są tu dużo lepsze niż 3BA, po pierwsze bowiem, przy grze w ten kolor rozgrywający nie będzie musiał przejmować ♥D asem, po drugie zaś, zwłaszcza gdy kontrakt ten będzie grany przez W, rozgrywający dostanie wygodny pierwszy wist (najprawdopodobniej treflowy), a potem na ogół będzie mógł spokojnie wykorzystać wszystkie swoje szanse. Powiedzmy, że w pierwszej lewie pobije ♣K asem, a następnie wejdzie na stół ♦A i zagra stamtąd ♥D na impas. N na pewno zabije ją asem i zapewne wyjdzie następnie♠A i pikiem. Ale wszystkie drogi będą prowadziły do 11 lew: impas ♠W, impas ♣W, a także pikowo-karowy przymus przeciwko obrońcy N. Gorzej będzie z kontraktem 4♥ z ręki E, przeciwko któremu S może łatwo wyjść ♠10. Jego partner zabije ją ♠A i powtórzy pikiem. Rozgrywający oczywiście wstawi z ręki ♠W (pierwszy wist ♠10 padł na pewno z krótkości), ale jeśli zagrałby następnie ♥D na impas, dostałby pikową przebitkę. Aby wziąć 11 lew, E musiałby wejść na stół ♣A, impasując przedtem króla w tym kolorze, a następnie zrobić w ręce impas ♦W i na ♦K wyrzucić ze stołu pika. Niełatwa to i grożąca wpadką na wykładaną grę rozgrywka, przeto można przyjąć, że kontrakty 4♥(E) po ataku pikowym będą realizowane bez nadróbki.
Jeśli natomiast chodzi o ewentualne kontrakty 3BA(E), to wprawdzie pierwszy wist ♣K, wytrącający dojście do stołu asem tego koloru, ograniczyłby rozgrywającego do tylko dziewięciu wziątek, a przecież nikt tak nie wyjdzie. Po ataku blotką treflową, bo taki często padnie, E utrzyma się natomiast ♣9 na stole, po czym aby ratować nie najlepiej rozwiązane w licytacji rozdanie, będzie musiał zagrać ♥A i ♥W, na podział koloru 3–3 albo 4–2 z drugą dziesiątką, i zrzucić na nie z ręki karo oraz trefla. Powiedzmy, że po utrzymaniu się ♥K N powtórzy treflem, rozgrywający utrzyma się więc ♣A na stole i ściągnie dobre kiery. Jeśli pozbędzie się na nie z ręki pozostałych trefli, dojdzie do następującej końcówki:
|
♠ A D 8 ♥ – ♦ D 3 2 ♣ – |
|
♠ 9 5 2 ♥ 4 ♦ 8 4 ♣ – |
|
♠ K W 7 ♥ – ♦ A K W ♣ – |
|
♠ 10 ♥ – ♦ 10 9 6 ♣ K 10 |
|
Teraz zostanie zagrany ze stołu ostatni kier i N będzie bezradny, przynajmniej jeżeli rozgrywający ową końcówkę rozczyta. Na przykład, jeżeli N zrzuci teraz pika, E pozbędzie się z ręki ♦W i zagra z dziadka pika. Oczywiście jeśli będzie się jednak obawiał, że ♠A ma S, na ostatniego kiera pozbędzie się z ręki pika i albo zaimpasuje ♦D, albo zwyczajnie ściągnie ♦A K z góry. Tak jednak nie powinien rzecz jasna postąpić, będzie się bowiem porównywał z grającymi w kiery, którzy wezmą 10 albo 11 lew, zatem dziewięcioma wziątkami w bez atu przecież z nimi nie wygra. Powinien zatem znaleźć drogę do 11 lew i śmiało na nią wkroczyć.
W protokołach rozdania znajdą się więc przede wszystkim wpisy w wysokości 650, 620 oraz 660 i 630 (impas karo przy zachowaniu przez e-S-a zatrzymania w tym kolorze) dla strony WE.
Minimaks teoretyczny: 5♥(WE), 11 lew; 650 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (WE);
♦ – 9 (WE);
♥ – 11(WE);
♠ – 9 (WE);
BA – 9 (WE).