Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 9/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 30; rozdawał E, obie przed partią.
Rozdanie 30 Rozd. E, po partii: - |
♠ K943 ♥ J63 ♦ 7654 ♣ 98 |
|
♠ AQJT ♥ 7 ♦ AJT83 ♣ 764 |
♠ 82 ♥ QT9842 ♦ K ♣ AT32 |
|
♠ 765 ♥ AK5 ♦ Q92 ♣ KQJ5 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
2♥1 |
pas2(!?) |
pas |
pas |
|
|
1 słabe dwa
2 karta dosyć silna, ale też ewentualne wejście bardzo niebezpieczne
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
2♥1 |
2BA2 |
ktr.3 |
pas |
pas |
pas |
1 słabe dwa
2 naturalne, 15–18 PC
3 karna, oczywiście można ją dać jedynie wtedy, gdy otwarcie partnera przyrzeka „coś” w karcie, po otwarciu z założenia słabym bądź randomowym W musi spasować
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
2♥1 |
ktr. |
pas2 |
2♠ |
pas |
pas |
ktr.3 |
pas |
pas |
pas |
1 słabe dwa
2 przy otwarciu systemowo solidnym można też karnie rekontrować, aby partner skontrował ewentualną ucieczkę e-N-a na 3♣
3 kontra karna, też pod wspomnianym wyżej warunkiem
W |
N |
E |
S |
– |
– |
2♦1 |
pas2 |
2♥3 |
pas |
pas4 |
pas |
1 multi
2 uwagi jak poprzednio
3 do koloru partnera
4 kiery
W |
N |
E |
S |
– |
– |
2♦1 |
2BA2 |
ktr.3 |
pas |
pas |
pas |
1 multi
2 naturalne, 15–18 PC
3 karna, przy ograniczeniach przedstawionych w sekwencji po otwarciu 2♥
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
2♦1 |
ktr.2 |
pas3 |
2BA4 |
pas |
3♣5 |
pas |
3♦6 |
pas |
pas |
ktr. |
pas |
pas |
pas |
1 multi
2 kontra wywoławcza przeciwko hipotetycznym pikom otwierającego albo silna karta w składzie nieokreślonym
3 możliwa rekontra, ale znów przy ograniczeniach wspomnianych uprzednio, tu zresztą mogłyby one ułatwić życie przeciwnikom
4 lebensohlowe
5 w zasadzie automatyczne
6 signoff na karach
Jak widać, 2♥(WE) zostałyby zrealizowane, choć teoretycznie rzecz ujmując, kontrakt ten rozgrywany przez W położyłby wist treflowy, otwierający ten kolor, a jednocześnie podgrywający dziadkową ♣10. W zasadzie zawsze rozgrywający ograniczy jednak swoje przegrywające do trzech kierów oraz pika i trefla, albo dwóch trefli. Pierwszy wist ♣K musiałby jednak zostać przepuszczony, inaczej N dostałby potem przebitkę w tym kolorze blotką atu, a przy tym nie stracił wziątki na ♥W. Po kontynuacji ♣D E zabiłby asem, zgrał ♦K, wszedł do dziadka ♠A, na ♦A pozbył się z ręki pika, a potem zagrał kiera do dziesiątki w ręce. S zabiłby ją ♥K, ale kiedy następnie kontynuowałby ♣W i treflem, którego jego partner przebiłby blotką atu, to potem rzecz jasna rozgrywający wyszedłby z ręki ♥D. Kiedy zaś w drugiej lewie S zagrałby w pika, E mógłby zrobić w dziadku impas, by potem na pozostałe piki wyrzucić z ręki dwa trefle. I w tym wypadku ograniczyłby swoje przegrywające do pięciu lew: treflowej, pikowej oraz trzech kierowych. Oczywiście, gdyby w trzeciej lewie – po wzięciu drugiej na ♠K – N wyszedł w trefla, E zabiłby w ręce asem, zgrał ♦K, przeszedł do dziadka pikiem, na ♦A i pika wyrzucił dwa pozostałe trefle i zagrał kiera do dziesiątki w ręce. We wszystkich tych przypadkach kontrakt 2♥ zostałby zatem zrealizowany.
Wejście do licytacji gracza S mogłoby natomiast okazać się dlań bardzo bolesne, przynajmniej gdyby W miał gwarancję tylu punktów w ręce partnera, iż mógłby skontrować przeciwnikom zarówno 2♠, jak i 2BA. Po starannej, choć niespecjalnie trudnej obronie pierwszy z tych kontraktów mógłby zostać położony bez dwóch, a drugi nawet bez trzech (po ataku kierowym). Oczywiście kontra na nieszczęsne 3♦(N) mogłaby paść zawsze, tu akurat doprowadziłoby to do zapisu 500 dla WE, za wpadkę przeciwników bez trzech.
Zapisy będą tu mocno zróżnicowane: oprócz minimaksowych 110 dla WE w protokołach pojawią się 100 (bez kontry) oraz 300, a nawet 500 dla tej samej strony za wpadki strony przeciwnej.
Minimaks teoretyczny: 2♥(E!), 8 lew; 110 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
7♦ – (WE);
♥ – 8 (E!);
♠ – 7 (WE);
BA – 7 (E!).