Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 9/2014 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 9/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 30; rozdawał E, obie przed partią.

Rozdanie 30
Rozd. E,
po partii: -
K943
J63
7654
98
 
AQJT
7
AJT83
764
rozd. 30 82
QT9842
K
AT32
  765
AK5
Q92
KQJ5
 

W

N

E

S

21

pas2(!?)

pas

pas

 

 

1 słabe dwa

2 karta dosyć silna, ale też ewentualne wejście bardzo niebezpieczne

albo:

W

N

E

S

21

2BA2

ktr.3

pas

pas

pas

1 słabe dwa

2 naturalne, 15–18 PC

3 karna, oczywiście można ją dać jedynie wtedy, gdy otwarcie partnera przyrzeka „coś” w karcie, po otwarciu z założenia słabym bądź randomowym W musi spasować

albo:

W

N

E

S

21

ktr.

pas2

2

pas

pas

ktr.3

pas

pas

pas

1 słabe dwa

2 przy otwarciu systemowo solidnym można też karnie rekontrować, aby partner skontrował ewentualną ucieczkę e-N-a na 3

3 kontra karna, też pod wspomnianym wyżej warunkiem

W

N

E

S

21

pas2

23

pas

pas4

pas

1 multi

2 uwagi jak poprzednio

3 do koloru partnera

4 kiery

W

N

E

S

21

2BA2

ktr.3

pas

pas

pas

1 multi

2 naturalne, 15–18 PC

3 karna, przy ograniczeniach przedstawionych w sekwencji po otwarciu 2

albo:

W

N

E

S

21

ktr.2

pas3

2BA4

pas

35

pas

36

pas

pas

ktr.

pas

pas

pas

1 multi

2 kontra wywoławcza przeciwko hipotetycznym pikom otwierającego albo silna karta w składzie nieokreślonym

3 możliwa rekontra, ale znów przy ograniczeniach wspomnianych uprzednio, tu zresztą mogłyby one ułatwić życie przeciwnikom

4 lebensohlowe

5 w zasadzie automatyczne

6 signoff na karach

Jak widać, 2(WE) zostałyby zrealizowane, choć teoretycznie rzecz ujmując, kontrakt ten rozgrywany przez W położyłby wist treflowy, otwierający ten kolor, a jednocześnie podgrywający dziadkową 10. W zasadzie zawsze rozgrywający ograniczy jednak swoje przegrywające do trzech kierów oraz pika i trefla, albo dwóch trefli. Pierwszy wist K musiałby jednak zostać przepuszczony, inaczej N dostałby potem przebitkę w tym kolorze blotką atu, a przy tym nie stracił wziątki na W. Po kontynuacji D E zabiłby asem, zgrał K, wszedł do dziadka A, na A pozbył się z ręki pika, a potem zagrał kiera do dziesiątki w ręce. S zabiłby ją K, ale kiedy następnie kontynuowałby W i treflem, którego jego partner przebiłby blotką atu, to potem rzecz jasna rozgrywający wyszedłby z ręki D. Kiedy zaś w drugiej lewie S zagrałby w pika, E mógłby zrobić w dziadku impas, by potem na pozostałe piki wyrzucić z ręki dwa trefle. I w tym wypadku ograniczyłby swoje przegrywające do pięciu lew: treflowej, pikowej oraz trzech kierowych. Oczywiście, gdyby w trzeciej lewie – po wzięciu drugiej na K – N wyszedł w trefla, E zabiłby w ręce asem, zgrał K, przeszedł do dziadka pikiem, na A i pika wyrzucił dwa pozostałe trefle i zagrał kiera do dziesiątki w ręce. We wszystkich tych przypadkach kontrakt 2 zostałby zatem zrealizowany.

Wejście do licytacji gracza S mogłoby natomiast okazać się dlań bardzo bolesne, przynajmniej gdyby W miał gwarancję tylu punktów w ręce partnera, iż mógłby skontrować przeciwnikom zarówno 2, jak i 2BA. Po starannej, choć niespecjalnie trudnej obronie pierwszy z tych kontraktów mógłby zostać położony bez dwóch, a drugi nawet bez trzech (po ataku kierowym). Oczywiście kontra na nieszczęsne 3(N) mogłaby paść zawsze, tu akurat doprowadziłoby to do zapisu 500 dla WE, za wpadkę przeciwników bez trzech.

Zapisy będą tu mocno zróżnicowane: oprócz minimaksowych 110 dla WE w protokołach pojawią się 100 (bez kontry) oraz 300, a nawet 500 dla tej samej strony za wpadki strony przeciwnej.

Minimaks teoretyczny: 2(E!), 8 lew; 110 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (WE);

7 – (WE);

– 8 (E!);

– 7 (WE);

BA – 7 (E!).