Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 9/2014 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 9/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 4; rozdawał W, obie po partii.

Rozdanie 4
Rozd. W,
po partii: obie
QJ7
K973
986
862
 
96
AQ8652
K4
QJ7
rozd. 4 T82
J4
AQ532
A94
  AK543
T
JT7
KT53
 

W

N

E

S

1

pas

21

pas

2

pas

32

pas

3

pas

4

pas

pas

pas

 

 

1 dość ładne 11 PC, przeto wielu posiadaczy tej karty przesądzi z nią końcówkę

2 co najmniej quasi-naturalne (trzeci kolor), nie 2BA (forsujące) ze względu na brak stopera w pikach

albo:

W

N

E

S

1

pas

1BA1

pas

2

pas

32

pas

pas

pas

 

 

1 półforsusjące

2 inwit, choć korci wrzucenie 4 (partner przyrzekł sześciokart w tym kolorze)

Inwit ten oczywiście nie zostanie przyjęty i jest to w zasadzie jedyna droga,a by w rozdaniu tym zatrzymać się w częściówce.

Przeciwko kierowej grze W gracz N ma dosyć łatwy i oczywisty wist D, po którym obrońcy trzy razy zagrają w ten kolor – i będzie to jedyny początek bezwarunkowo pozbawiający przeciwnika 10 lew. Inna sprawa, że po wiście treflowym rozgrywający (chcąc skompletować 10 wziątek) musiałby zabić go A na stole, ściągnąć A i zagrać cztery razy w kara, by pozbyć się z ręki dwóch pików. Oddałby wtedy jedynie dwa kiery oraz K.

Natomiast po przebiciu trzeciego pika rozgrywający powinien zagrać w atu, najlepiej A i kierem (szansa na nieoddanie lewy atutowej jest niewielka, stanowi ją jedynie K x x x pod impasem i konfiguracja 10 9 sec w ręce N). Broniący N powinien wówczas wskoczyć K i wyjść w trefla, aby zaatakować jedną z opcji rozgrywającego. Jeśli W puści trefla do ręki, odda jeszcze K oraz drugą wziątkę atutową, sam skompletuje więc tylko osiem lew. Wygrywające będzie zabicie trefla asem, przejście do ręki K, ściągniecie D i zagranie w kara – dzięki podziałowi tego ostatniego koloru 3–3 rozgrywający wyrzuci wtedy z ręki dwa trefle i odda jeszcze tylko kiera, skompletuje zatem dziewięć lew. Wprawdzie impas trefl to szansa 50%, a podział kar 3–3 – 36%, jeśli jednak rozgrywający będzie miał już rozczytany rozkład kart kolorów starszych, to powinien też łatwo wyliczyć, że o tej porze najbardziej prawdopodobny układ ręki N to 3–4–3–3.

Z powyższego wynika, że optymalna obrona strony NS to atak D, odegranie przez e-N-a W, a następnie zagranie przezeń w trefla. Nieznający jeszcze wtedy sytuacji w atutach gracz W – aby wziąć lew dziesięć – musiałby albo zabić A, ściągnąć A, zagrać cztery razy w kara i wyrzucić z ręki trefle; albo trefla puścić, a potem zagrać kiera do waleta, dwukrotnie skrócić się w ręce – pikiem i karem, i w końcówce zagrać na wpustkę atutową, tj. z konfiguracji A D 8 wyjść z ręki ósemką. Obie powyższe linie gry wymagałyby od rozgrywającego w zasadzie poruszania się w widne karty, przeto obstawiam, że po przedstawionej wyżej obronie skończyłoby się na ośmiu wziątkach.

W protokole rozdania spotkamy więc przede wszystkim wpisy 140 dla WE oraz wpadkowe 100 i 200 po stronie przeciwnej.

Minimaks teoretyczny: 3(WE), 9 lew; 140 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (WE);

– 8 (WE);

– 9(WE);

– 7 (NS);

BA – 7 (WE).