Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 8/2014 - Analiza rozdań

Spis treści
KMP 8/2014 - Analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 10; rozdawał E, obie po partii.

Rozdanie 10
Rozd. E,
po partii: obie
J86
T63
Q982
QJ6
 
K
Q9742
AK
K9754
rozd. 10 9532
KJ8
JT43
T3
  AQT74
A5
765
A82
 

W

N

E

S

pas

1

21

pas2

pas

ktr.3

pas

2

3

pas

pas

pas

 

 

1 marne punkty, przede wszystkim w kolorach krótkich, ale też ofensywny układ 5–5, trzeba więc wejść do licytacji, ale nie dwukolorowymi 2, tylko naturalnymi 2

2 marna karta, można więc śmiało sobie darować ewentualne uzgodnienie koloru partnera zapowiedzią 2

3 z dublem w kierach S na pewno ożywi licytację wznawiającą kontrą

albo:

W

N

E

S

pas

1

21

pas2

pas

ktr.3

34

pas

3

pas

pas

pas

 

 

1 marne punkty, przede wszystkim w kolorach krótkich, ale też ofensywny układ 5–5, trzeba więc wejść do licytacji, ale nie dwukolorowymi 2, tylko naturalnymi 2

2 marna karta, można sobie więc śmiało darować ewentualne uzgodnienie koloru partnera zapowiedzią 2

3 z dublem w kierach S na pewno ożywi licytację wznawiającą kontrą

4 aby pokazać drugi kolor oraz wyprzedzająco obronić się przed hipotetycznym karnym pasem e-N-a

Ze względu na zrównoważone układy swoich rąk oraz marniutkie miltony e-N-a, nawet gdyby ten ostatni uzgodnił piki zapowiedzią 2, potem na pewno nie przepchnąłby się już jednak (ani on, ani jego partner) na 3 – po 3 przeciwników. Wprawdzie dzięki korzystnym rozkładom te 3 dałoby się zrealizować, rozgrywający musiałby jednak złapać singlowego K za ręką. Najczęściej przy grze utrzyma się zatem w tym rozdaniu strona NS – w kontrakcie 3. I W na ogół zrealizuje go, po ataku treflowym nawet z nadróbką. Na pewno jednak przeciwko 3(W) N wyjdzie w pika, a jego partner zabije pierwszą lewę A i powtórzy pikiem. Rozgrywający przebije w ręce i zagra kiera do dziadkowego króla, którego S pobije asem i wyjdzie trzeci raz w piki. Lewę tę W będzie musiał przebić w ręce 9 (!) i wyjść stamtąd blotką treflową. N wskoczy wówczas W i – powiedzmy – zagra kierem. Rozgrywający wstawi wówczas z dziadka 8 i po utrzymaniu się nią w tej ręce wyjdzie stamtąd treflem. S wskoczy A (inaczej straci tę wziątkę) i zagra D, ale wówczas W przebije w ręce D, po czym zgra K i będzie kontynuował treflami (przedtem wolno mu będzie ściągnąć jedną figurę karową), co zneutralizuje ostatni atut e-N-a. Kiedy zaś po utrzymaniu się W N wyjdzie w karo, rozgrywający utrzyma się A w ręce, po czym będzie musiał wyjść stamtąd 7 – z zamiarem zrobienia impasu 8 w dziadku bądź też pobicia tam W wstawionej przez e-N-a 10. Na zagranego następnie ze stołu trefla S będzie musiał wskoczyć A, po czym – optymalnie – wyjdzie D. W przebije jednak w ręku, po czym będzie grał stamtąd dobre trefle, by tak samo jak w wariancie poprzednim zneutralizować ostatni atut e-N-a, tu: 6.

Jak z powyższego opisu wynika, po optymalnej obronie (niekończące się skróty pikami) zwycięska rozgrywka kontraktu 3 będzie bardzo trudna i tylko niektórzy zawodnicy W podołają temu zadaniu. Gry te będą zatem również przegrywane. W protokole rozdania spotkamy więc zarówno wpisy w wysokości 140 i 100 dla WE, jak i 100 oraz – rzadko – 140 dla strony przeciwnej.

Minimaks teoretyczny: 3(NS), 9 lew; 140dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (WE);

– 8 (S!);

– 9 (WE);

– 9 (NS);

BA – 7 (NS).