Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 8/2014 - Analiza rozdań
Rozdanie 22; rozdawał E, po partii WE.
Rozdanie 22 Rozd. E, po partii: EW |
♠ 4 ♥ KT64 ♦ A875 ♣ A853 |
|
♠ 98 ♥ QJ8753 ♦ QJ2 ♣ T2 |
♠ KJ72 ♥ 9 ♦ KT64 ♣ K974 |
|
♠ AQT653 ♥ A2 ♦ 93 ♣ QJ6 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1♠ |
pas |
1BA1 |
pas |
2♠ |
pas |
2BA2 |
pas |
pas/3♠3 |
pas |
(pas) |
(pas) |
|
1 półforsujące
2 wygląda na misfity, ale N powinien jeszcze coś zalicytować; w końcu partner może mieć nawet 15 PC, choć wtedy nie najładniejszych, a przynajmniej z nie najsilniejszymi pikami
3 piki e-S-a są takiej jakości, że ma on prawo przenieść na 3♠, przy spodziewanej krótkości w tym kolorze w ręce partnera przy grze w bez atu piki mogą bowiem być trudne do wyrobienia i wykorzystania
Rzeczywiście, w piki gra tu się bardzo dobrze, do oddania są jedynie dwie lewy atutowe i po jednej w każdym z kolorów młodszych. A gdy W wyjdzie ♥D, rozgrywający będzie nawet w stanie uniknąć przegrywajacejw karach i zrobić cenną nadróbkę. Oczywiście w każdym przypadku zaimpasuje atuty damą i ściągnie asa. Kiedy jednak po kierowym rozgrywający będzie dążył do zdobycia 10 wziątek, to po zabiciu ♥D asem powinien wejść na stół ♣A, zrobić impas ♠D w ręce, zgrać ♠A i w następnej lewie zaimpasować kiery dziesiątką na stole. E przebije, ale gdy następnie otworzy kara, S zabije w dziadku ♦A i na ♥K zrzuci z ręki karo.
Natomiast przeciwko ewentualnym 2BA(N) obrońca E zawistuje blotką karo (w silniejszy z kolorów młodszych). Celnie, ale powiedzmy, że rozgrywający zabije ♦A trzecią rundę tego koloru, zrzucając ze stołu trefla (piki będą bowiem wyrabiane), po czym zaimpasuje piki damą, zgra asa i wyjdzie w ten kolor po raz trzeci. E weźmie tę lewę ♠W i ściągnie dobrego ♦K, na którego N będzie musiał wyrzucić z dziadka blotkę kierową (!). Następnie lewy broniący wyjdzie w kiera, rozgrywający utrzyma się zatem w dziadku singlowym już w tej chwili ♥A i zagra kolejny raz w piki, wpuszczając E na króla w tym kolorze. I ten będzie musiał wyjść w trefle, spod króla, nie tylko dając przeciwnikowi dodatkową wziątkę w tym kolorze, ale i dopuszczając go nim do dwóch fort pikowych w dziadku. Rozgrywający zrobi więc swoje, biorąc cztery piki, kiera, karo i dwa trefle, zaś broniący odbiorą jedynie trzy kara i dwa piki.
Jak jednak widać, gra w piki jest tu dużo prostsza, ba, zupełnie bezproblemowa, a i lew weźmie się w niej o jedną więcej, niż grając w bez atu. Zapis też będzie wyższy o niebagatelne 20 punktów. W protokole rozdania powinny więc dominować minimaksowe 140 dla WE oraz 120 dla tej strony; wpadkowe 50 (100) po stronie przeciwnej też się jednak na pewno trafią (przede wszystkim za przegrane po mniej niż doskonałej rozgrywce kontrakty 2BA, a może również 3BA i 4♠).
Minimaks teoretyczny: 3♠(NS), 9 lew; 140 dla NS
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9(NS);
♦ – 8 (NS);
♥ – 8 (S!)
♠ – 9 (NS)
BA – 8 (NS).