Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 8/2014 - Analiza rozdań

Spis treści
KMP 8/2014 - Analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 13; rozdawał N, obie po partii.

Rozdanie 13
Rozd. N,
po partii: obie
K4
QJT
A982
K986
 
J97
A6532
QT5
J3
rozd. 13 QT8652

7643
A54
  A3
K9874
KJ
QT72
 

W

N

E

S

1

2

31

pas2

4

pas

pas

pas

 

 

 

1 naturalne, 5+, forsing

2 W nie licytuje 3, aby nie prowokować partnera do ewentualnej obrony 4

Na dużej większości stołów ósmego już w tym roku turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski ostatecznym kontraktem w tym rozdaniu staną się 4(S). Przeciwko tej grze W zaatakuje pikiem. Na pierwszy rzut oka będzie się wydawało, że do oddania jest tylko A, A oraz ewentualnie drugi trefl, kontrakt będzie zatem wyglądał bezpiecznie. Już w drugiej lewie okaże się wszakże, iż atuty dzielą się 5–0, przeto trzeba będzie stoczyć trudną walkę o swoje. Przewagą rozgrywającego będzie jednak świadomość, iż piki dzielą się 3(W)–6(E), a A prawie na pewno znajduje się u gracza E (wprawdzie skoczył on na 2, ale też jest po partii). Powiedzmy, że rozgrywający zabije pierwszą lewę A w ręce, po czym zagra raz i drugi w atu, założy bowiem, że W dwa razy kiery przepuści. Można będzie kontynuować atutowanie albo już teraz zabrać się za rozwiązanie problemu treflowego, kiedyś bowiem i tak trzeba będzie to uczynić. Problem ten sprowadzi się do oddania tylko jednego trefla, można więc przyjąć, iż jest to problem trafienia waleta w tym kolorze. Byłoby to jednak podejście i błędne, i nieskuteczne, po ujawnieniu się w ręce W trzech pików i pięciu kierów (zatem ośmiu kart w kolorach starszych), zaś u jego partnera sześciu pików i ani jednego kiera (sześć kart w starszych), należałoby zlokalizować W w ręce E i tam właśnie go poszukać (nawet przy założeniu, iż posiada on jeszcze jedną znaną kartę, tj. A). Jak widać, doprowadziłoby to rozgrywającego do nieuchronnej wpadki.

Należy tu jednak zastosować się do inne zasady – wskazania: otóż gdy mamy w kolorze osiem kart bez asa i waleta, a przy tym wiemy, który z przeciwników posiada asa, oraz przy założeniu, że kolor ten dzieli się3–2 (co tu możemy jak najbardziej przyjąć) – optymalną drogą do zdobycia w nim trzech wziątek jest zagranie w pierwszej jego rundzie blotką pod przeciwnika posiadającego asa; nie osiągniemy wówczas celu jedynie w przypadku, gdy gracz ten posiada trzy karty z asem i waletem (tu: A W x). Kiedy zatem zdecydujemy się rozpocząć trefle już w czwartej lewie, należy zagrać ze stołu blotkę – do damy w ręce. A gdy ta utrzyma się, kontynuować blotką, w razie czego zakładając u E drugiego asa (tu byłoby to równoważne impasowi W, na NS są bowiem stosowne blotki w tym kolorze). W rzeczywistości od W wyskoczy W, przeto rozgrywający pobije go K na stole, zaś E poprawi A. Obrońca ten może następnie podać partnerowi przebitkę treflową, ale z takim samym skutkiem lewowym będzie mógł kontynuować pikiem. Rozgrywający utrzyma się wtedy K w dziadku, po czym na przykład wyjdzie trzeci raz w trefle. W będzie mógł przebić tę lewę blotką atu, ale ponadto dostanie jeszcze tylko wziątkę na A. W sumie broniący dostaną zatem A oraz dwa kiery, przeto kontrakt 4(S), mimo najgorszego z możliwych podziału atutów, zostanie pewnie zrealizowany.

W protokole rozdania spotkamy zatem minimaksowe 620 dla NS, ale też wpadkowe 100 dla WE, nie wszystkie końcówki kierowe zostaną bowiem zrealizowane, przede wszystkim dlatego, że rozgrywający nie poradzą sobie z problemem treflowym.

Minimaks teoretyczny: 4(NS), 10 lew; 620 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 11(N!);

– 9(NS);

– 10 (NS);

– 7 (WE);

BA – 8 (NS).