Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 8/2014 - Analiza rozdań

Spis treści
KMP 8/2014 - Analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 7; rozdawał S, obie po partii.

Rozdanie 7
Rozd. S,
po partii: obie
K97
987642
J72
2
 
QT42
A
984
AQT53
rozd. 7 AJ5
T53
AQ653
86
  863
KQJ
KT
KJ974
 

W

N

E

S

1

21

pas

22

pas

23

pas

34

pas

45

pas

4/56

pas

pas

pas

 

 

1 kolor treflowy dziurawy i tylko pięciokart, a poza tym popartyjne założenia, z drugiej strony jednak drugi longer w pikach i dobry układ 5431 (choć byłby on dużo bardziej wartościowy, gdyby zamiast A W miał asa w pikach albo w karach)

2 pytanie o starszą czwórkę

3 układ 5+–4

4 naturalne, 5+, silny inwit (do popartyjnego wejścia partnera na szczeblu dwóch, na które powinien on mieć co najmniej siłę w granicach odzywki)

5 trzykartowy fit karowy, a więc układ 4–1–3–5, oczywiście z singlowym A W nie decyduje się na zgłoszenie 3BA; po pierwsze bowiem, nie ma raczej szybkich dziewięciu wziątek, a po drugie – gra w kara, przy trzech atutach i singlu kierowym u W, też jawi się jako bardzo atrakcyjna

6 z preferencją na 5, które na pewno będą kontraktem bezpieczniejszym niż ewentualne 4, te drugie też jednak – szczególnie w turnieju na maksy – sa możliwy do zapowiedzenia.

Końcówka jest jednak kontraktem nieco podlimitowym (na 23 PC), przeto na pewno nie każdy duet WE ją zapowie. Grane będą również częściówki: karowa, pikowa, a pewnie też bezatutowa.

Jak widać, wychodzą również 3BA, i to z nadróbką, przede wszystkim dzięki jednak zablokowaniu w rękach przeciwników kierów, trudno zatem uznać je tu za grę prawidłową. Co innego z grą w kolor – optymalne jest 5, a bez pierwszego wistu w trefle (niezbyt realnego) można nawet zrobić w ten kolor szlemika. Oczywiście konieczne będzie wówczas skuteczne rozwiązanie koloru atutowego (drugi król u e-S-a), co jednak – po wcześniejszym zaimpasowaniu pików i zlokalizowaniu króla tego koloru u N – będzie posunięciem jak najbardziej wskazanym. Po prostu w takich okolicznościach stanie się pewne, iż K musi się znajdować w ręce zawodnika S, który otworzył licytację na pierwszej ręce.

Jeśli nawet rozgrywający nie zdecyduje się na przebicie w ręce W dwóch kierów (kłopoty komunikacyjne) ani na podwójne zaimpasowanie trefli, to i tak w końcówce będzie w stanie zdusić obrońcę S w treflowo-kierowym przymusie i wziąć lew 12.

Jak już wspomniałem, szlemika karowego definitywnie położy jedynie pierwszy wist treflowy i późniejsza przebitka w tym kolorze.

Gra w piki będzie dużo bardziej ryzykowna, ale jeżeli tylko rozgrywający śmiało wykona wszystkie konieczne manewry, wówczas będzie w stanie zrobić w ten kolor nielicytowanego – a także licytowanego! – szlemika. Oprócz skutecznego rozwiązania problemu karowego i wyimpasowania K konieczne będzie też jednak albo podwójne zaimpasowanie trefli (waleta oraz króla), albo zduszenie e-S-a we wzmiankowanym już wyżej przymusie treflowo-kierowym (groźby: 10 w ręce i 10 na stole).

W protokole rozdania możemy się zatem spodziewać następujących wpisów: 680, 650, 630, 620 i 600, ale też stosownych wpisów częściówkowych – za grę w kara, piki, a nawet bez atu.

Minimaks teoretyczny: 6(WE), 12 lew; 1430 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 10(WE);

– 11(WE);

– 7(WE);

– 12 (WE);

BA – 10 (WE).