Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 12/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 9; rozdawał N, po partii WE.
Rozdanie 9 Rozd. N, po partii: EW |
♠ K82 ♥ K975 ♦ 72 ♣ KQJ9 |
|
♠ A965 ♥ A64 ♦ K9 ♣ T875 |
♠ J4 ♥ 83 ♦ QT643 ♣ A643 |
|
♠ QT73 ♥ QJT2 ♦ AJ85 ♣ 2 |
W |
N |
E |
S |
– |
1♣ |
pas |
1♥ |
pas |
2♥ |
pas |
2♠1 |
pas |
3♣2 |
pas |
3♥3 |
pas |
pas |
pas |
|
1 naturalna proba końcówowa
2 N może dać w zamian negatywne 3♥, jeśli jednak warunkowo pokaże swoje solidne wartości treflowe…
3 … to jego partner – z singlem w tym kolorze – czym prędzej wyhamuje w 3♥
Duża większość duetów NS zatrzyma się tu w kontrakcie 3♥(N), zwłaszcza gdy graczS dowie się, iż ważnym walorem ręki partnera są honory treflowe. Zresztą nawet bez tego – e-S-a stać jedynie na inwit, na który jego partner, jeśli nie zgłosi naturalnych 3♣, zareaguje negatywnymi 3♥.
Przeciwko ostatecznym 3♥(N) E zaatakuje w karo, albo w pika – z dubla, szczególnie gdy S nie inwitował końcówki przez ten ostatni kolor. Tak czy owak, broniący albo zmontują przebitkę pikową, albo wyrobią sobie i odbiorą wziątkę karową, gracz N zrobi zatem równo swoje (ponadto odda dwa asy w kolorach starszym). W protokołach przeważać będą zatem wpisy 140 dla NS, te duety NS, które przelicytują kartę do 4♥, zaznają już goryczy porażki i pozwolą przeciwnikom zapisać 50 punktów po drugiej stronie protokołu.
Na NS wychodzą też raczej niemożliwe do wylicytowania 3BA. Jeśli jednak przeciwko tej grze, rozgrywanej przez e-N-a – E w naturalny sposób zaatakuje swoim czwartym najlepszym karem, to rozgrywający, aby odnieść sukces, będzie musiał zabić pierwszą lewę ♦A w dziadku (aby zablokować kolor), a następnie natychmiast zrobić w ręce impas ♣9 (!). Weźmie wtedy karo, trzy trefle, trzy kiery oraz dwa piki (po wyłapaniu ♠W rzecz jasna).
Minimaks teoretyczny: 3BA(NS), 9 lew; 400 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 6 (NS,WE!);
♥ – 9(NS);
♠ – 8 (NS);
BA – 9 (NS).