Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 12/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 20; rozdawał W, obie po partii.
Rozdanie 20 Rozd. W, po partii: obie |
♠ J64 ♥ J ♦ 864 ♣ Q85432 |
|
♠ Q83 ♥ K9854 ♦ KQT ♣ A7 |
♠ AKT97 ♥ AT7 ♦ J3 ♣ J96 |
|
♠ 52 ♥ Q632 ♦ A9752 ♣ KT |
W |
N |
E |
S |
1♥ |
pas |
1♠ |
pas |
1BA |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
|
|
To dosyć standardowa sekwencja, standardowy będzie też ostateczny kontrakt – końcówka kierowa. Najgroźniejszy dla rozgrywającego będzie pierwszy wist treflowy, otwierający ten kolor. I wtedy będzie można zdobyć 12 wziątek, po warunkiem wszelako, iż W rozegra prawidłowo, a przy tym skutecznie kolor atutowy. Kiedy jednak na ♥A (oczywisty początek) spadnie od e-N-a ♥W, zasada ograniczonego wyboru będzie nakazywała kontynuację ♥10 – na impas. Rozgrywający odda wtedy tylko ♦A, sam skompletuje więc minimaksowe 12 wziątek. Wspomniana zasada mówi, iż posiadając ♥D W sec – N mógłby w pierwszej rundzie koloru dodać albo damę, albo waleta, posiadając zaś singlowego ♥W – nie miał natomiast wyboru i musiał dołożyć właśnie tę kartę. W związku z tym aprioryczną szansę na konfigurację ♥D W sec należy zmniejszyć o połowę, prawdopodobieństwo, iż ♥W był singlowy, wynosi zatem teraz około dwóch trzecich, zaś iż pochodził z konfiguracji ♥D W sec – około jednej trzeciej.
Gdyby rozgrywający zagrał tu ♥A i ♥K z góry, musiałby oddać kiera, ♦A oraz trefla, przynajmniej wtedy, gdy dostałby wist w ten ostatni kolor.
W protokole rozdania powinny zatem dominować zapisy w wysokości 680 dla NS, ci rozgrywający, którzy nie znają zasady ograniczonego wyboru bądź ją zlekceważą, zapiszą natomiast po swojej stronie jedynie 650 czy nawet – po wiście treflowym – marne 620 punktów.
Minimaks teoretyczny: 6♥(WE), 12 lew albo 6♠(WE), 12 lew;1430 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 8 (WE);
♥ – 12 (WE);
♠ – 12 (WE);
BA – 11 (WE).