Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 12/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 16; rozdawał W, po partii WE.
Rozdanie 16 Rozd. W, po partii: EW |
♠ Q83 ♥ 84 ♦ A843 ♣ A743 |
|
♠ T52 ♥ Q65 ♦ 752 ♣ QT98 |
♠ AK94 ♥ KT32 ♦ KJT ♣ 65 |
|
♠ J76 ♥ AJ97 ♦ Q96 ♣ KJ2 |
W |
N |
E |
S |
pas |
pas |
1♣ |
pas1 |
1♦ |
pas |
1♥ |
pas |
pas |
1BA2 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 wywoławcza kontra, mimo korzystnych dla strony NS założeń byłaby jednak co najmniej przesadą
2 do gry, z tzw. bilansu stołu
W założeniach niekorzystnych W na pewno spasuje na rebid partnera 1♥, a wówczas N powinien ożywić licytację naturalnym 1BA – z tzw. bilansu stołu. W większości wypadków ostatecznym kontraktem w tym rozdaniu stanie się zatem właśnie 1BA(N).
Po wiście kierowym – rozgrywający puści do ósemki w ręce i już chyba bez specjalnych problemów skompletuje osiem wziątek: trzy karowe, dwie kierowe, dwie treflowe i jedną pikową. Tym bardziej że po zdobyciu pierwszej wziątki na ♥D W najprawdopodobniej odwróci w pika. Broniący wezmą wówczas kiera, trzy piki oraz ♦K.
Aby ograniczyć rozgrywającego do siedmiu wziątek, E musiałby zaatakować treflem (absolutnie nierealne!) albo ♠A, a w drugiej lewie poprawić się na trefla (także mało prawdopodobne!). Oczywiście, sam rozgrywający powinien w pierwszej kolejności wyrabiać kara, będzie bowiem w zasadzie pewien, że król tego koloru znajduje się w ręce zawodnika E. Impas treflowy zostanie na później, wtedy jednak okaże się, iż wykonywanie go nie jest już do niczego potrzebne.
Podstawowym wpisem w protokole tego rozdania będzie zatem 120 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 2♦(NS), 8 lew albo 1BA(NS), 7 lew; 90 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 8 (NS);
h – 7 (NS);
♠ – 7(NS);
BA – 7 (NS).