Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 12/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 12/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 13; rozdawał N, obie po partii.

Rozdanie 13
Rozd. N,
po partii: obie
54
74
AJ72
98763
 
A986
J86
KQT6
AQ
rozd. 13 Q2
KQT53
9543
T5
  KJT73
A92
8
KJ42
 

W

N

E

S

pas

pas

1

1BA1

pas

22

pas

2

pas

pas

pas

1 naturalne, 15–18 PC

2 transfer na kiery

albo:

W

N

E

S

pas

pas

1

1BA1

pas

22

pas

2

ktr.3

pas

3

pas

pas

pas

 

1 naturalne, 15–18 PC

2 transfer na kiery

3 w dzisiejszych czasach wszechobecnych kontr wywoławczych (proweniencji przede wszystkim włoskiej) nic nie stoi na przeszkodzie, aby i w tej sytuacji N skontrował, informując partnera o możliwości gry w oba kolory młodsze oraz tolerancji pikowej (S dał otwarcie 1, wprawdzie na trzeciej ręce, ale po partii).

Będzie to na dobrą sprawę jedyny sposób na przechylenie na swoją stronę szali przez zawodników NS. I to wyraźnego, ich 3 będą bowiem krokiem wybornym i rozgrywający łatwo je zrealizuje.S odda jedynie dwa trefle, kiera oraz pika – oczywiście po wejściu W 1BA ten ostatni kolor z łatwością trafi. A za 110 punktów gracze NS uzyskają bardziej niż przyzwoitą notę turniejową.

W przeciwnym wypadku – gdy N po 2 spasuje – staną się one grą ostateczną. Przeciwko niej N zaatakuje 4, a na dziadkową blotkęS wstawi na trzeciej ręce dziesiątkę. Rozgrywający będzie mógł zabić w ręce asem (lub przepuścić), po czym zagra blotkę kierową do dziadkowego króla. S pobije go A (koniecznie!, inaczej będzie szansa na nadróbkę), ściągnie K i wyjdzie singletonem karo. Jego partner zabije figurę karową asem i powtórzy blotką tego koloru – do przebitki. Ponadto N będzie jeszcze musiał dostać wziątkę na na W, przeciwnik zrobi wiec „tylko” swoje. A więc: 110 dla WE zamiast 110 dla NS – za bezproblemowe 3.

Ponadto – jak już wspomniałem, po mniej precyzyjnej obronie gracz W będzie miał szanse na zrobienie na swoje 2 nadróbki. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że zwycięska obrona (na tylko swoje) nie będzie trudna.

W protokołach tego rozdania możemy się więc przede wszystkim spodziewać obustronnych zapisów w wysokości 110 punktów.

Minimaks teoretyczny: 3(NS), 9 lew; 110 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9(NS);

– 8(WE);

– 8 (WE);

– 7 (NS);

BA – 7 (WE).