Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 12/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 13; rozdawał N, obie po partii.
Rozdanie 13 Rozd. N, po partii: obie |
♠ 54 ♥ 74 ♦ AJ72 ♣ 98763 |
|
♠ A986 ♥ J86 ♦ KQT6 ♣ AQ |
♠ Q2 ♥ KQT53 ♦ 9543 ♣ T5 |
|
♠ KJT73 ♥ A92 ♦ 8 ♣ KJ42 |
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas |
1♠ |
1BA1 |
pas |
2♦2 |
pas |
2♥ |
pas |
pas |
pas |
1 naturalne, 15–18 PC
2 transfer na kiery
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas |
1♠ |
1BA1 |
pas |
2♦2 |
pas |
2♥ |
ktr.3 |
pas |
3♣ |
pas |
pas |
pas |
|
1 naturalne, 15–18 PC
2 transfer na kiery
3 w dzisiejszych czasach wszechobecnych kontr wywoławczych (proweniencji przede wszystkim włoskiej) nic nie stoi na przeszkodzie, aby i w tej sytuacji N skontrował, informując partnera o możliwości gry w oba kolory młodsze oraz tolerancji pikowej (S dał otwarcie 1♠, wprawdzie na trzeciej ręce, ale po partii).
Będzie to na dobrą sprawę jedyny sposób na przechylenie na swoją stronę szali przez zawodników NS. I to wyraźnego, ich 3♣ będą bowiem krokiem wybornym i rozgrywający łatwo je zrealizuje.S odda jedynie dwa trefle, kiera oraz pika – oczywiście po wejściu W 1BA ten ostatni kolor z łatwością trafi. A za 110 punktów gracze NS uzyskają bardziej niż przyzwoitą notę turniejową.
W przeciwnym wypadku – gdy N po 2♥ spasuje – staną się one grą ostateczną. Przeciwko niej N zaatakuje ♠4, a na dziadkową blotkęS wstawi na trzeciej ręce dziesiątkę. Rozgrywający będzie mógł zabić w ręce asem (lub przepuścić), po czym zagra blotkę kierową do dziadkowego króla. S pobije go ♥A (koniecznie!, inaczej będzie szansa na nadróbkę), ściągnie ♠K i wyjdzie singletonem karo. Jego partner zabije figurę karową asem i powtórzy blotką tego koloru – do przebitki. Ponadto N będzie jeszcze musiał dostać wziątkę na na ♦W, przeciwnik zrobi wiec „tylko” swoje. A więc: 110 dla WE zamiast 110 dla NS – za bezproblemowe 3♣.
Ponadto – jak już wspomniałem, po mniej precyzyjnej obronie gracz W będzie miał szanse na zrobienie na swoje 2♥ nadróbki. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że zwycięska obrona (na tylko swoje) nie będzie trudna.
W protokołach tego rozdania możemy się więc przede wszystkim spodziewać obustronnych zapisów w wysokości 110 punktów.
Minimaks teoretyczny: 3♣(NS), 9 lew; 110 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9(NS);
♦ – 8(WE);
♥ – 8 (WE);
♠ – 7 (NS);
BA – 7 (WE).