Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 12/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 26; rozdawał E, obie po partii.
Rozdanie 26 Rozd. E, po partii: obie |
♠ A98 ♥ T9862 ♦ AK ♣ JT9 |
|
♠ KJ5 ♥ Q5 ♦ 865 ♣ AK632 |
♠ QT42 ♥ AJ3 ♦ QJT94 ♣ 8 |
|
♠ 763 ♥ K74 ♦ 732 ♣ Q754 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
1♣ |
1♥ |
1♠ |
pas |
1BA |
pas |
2♦1 |
pas |
pas/2♠ |
pas |
(pas) |
(pas) |
1 7–11 PC, 4♠–5+♦
E ma w karcie singletona, powinien więc poszukać gry kolorowej. Po jego 2♦ partner – z trzykartowym fitem – w zasadzie powinien spasować, niektórzy gracze W postawią jednak na siedmioatutową częściówkę pikową, co też trudno będzie uznać za błąd.
Przeciwko 1BA(W) N wyszedłby w kiera i kolor ten byłby kontynuowany. Ostatecznie broniący wzięliby zatem trzy kiery, ♠A oraz ♦A K, rozgrywający zostałby więc ograniczony do tylko siedmiu wziątek. Gra w kara przyniesie o dwie lewy więcej, gracz E odda bowiem wtedy jedynie ♠A, ♥K oraz dwa honory atutowe. Także kontrakt 2♠(E) zostanie łatwo zrealizowany, a bezcennej nadróbki – lewy dziewiątej pozbawi rozgrywającego jedynie pierwszy wist karowy (mało realny), otwierający drogę do zmontowania przez broniących przebitki w tym kolorze. Gracz N musiałby wówczas zgrać ♦A i ♦K (odwrotnie niż gra się zazwyczaj, aby poinformować partnera, iż posiadał w tym kolorze dubletona) i wyjść kierem. S dostałby się do ręki ♥K i podałby partnerowi przebitkę karową. Ten ostatni wziąłby też rzecz jasna ♠A, E zrobiłby więc tylko swoje. W praktyce jednak kontrakt 2♠(E) będzie jednak realizowany na ogół z nadróbką (140 dla WE).
To właśnie – 110, 140 i 90 dla WE – będą zdecydowanie najpopularniejsze wpisy obecne w turniejowych protokołach tego rozdania.
Minimaks teoretyczny: 3♦(WE), 9 lew albo 2♠(WE), 8 lew; 130 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 9 (WE);
♥ – 6 (NS);
♠ – 8 (WE);
BA – 7 (E!).