Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 12/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 23; rozdawał S, obie po partii.
Rozdanie 23 Rozd. S, po partii: obie |
♠ J5 ♥ K65 ♦ QT7542 ♣ 53 |
|
♠ KT6 ♥ QJT73 ♦ J8 ♣ AT7 |
♠ Q872 ♥ 942 ♦ ♣ KQJ984 |
|
♠ A943 ♥ A8 ♦ AK963 ♣ 62 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♦ |
1♥ |
4♦1 |
4♥2 |
5♦3 |
pas |
pas |
pas |
|
1 teoretycznie blokujące, z dużym fitem, po partii pewne wartości honorowe są jednak konieczne
2 zapowiedź e-N-a wymusi na graczu E zgłoszenie 4♥…
3 … na ogół S przelicytuje je jednak 5♦ – z poważną szansą na zrealizowanie tego kontraktu
Ponadto, po przyrzeczeniu przez e-N-a dużego fitu karowegoS nie będzie ani trochę pewny położenia 4♥, potraktuje zatem swoje 5♦ jako zapowiedź atakująco-obronną.
W rzeczywistości 4♥ zostałyby położone bez jednej. Nawet gdyby przeciwko tej grze N zaatakował karem, a rozgrywający przebiłby na stole, przeszedł do ręki ♣A, przebił w dziadku drugie karo i zagrał stamtąd ♥9, to broniący byliby jeszcze w stanie zmontować przebitkę pikową. Najlepiej gdyby S kiera przepuścił, wtedy jego partner wziąłby tę lewę ♥K i wyszedł ♠W. Jeżeli bowiem na pierwszego kiera S wskoczyłby asem, to następnie – aby grę przeciwników położyć, musiałby już koniecznie kontynuować blotką pikową…
Także 5♦(NS) zostanie położone bez jednej, rozgrywający będzie bowiem musiał oddać dwa trefle i pika. Co gorsza, z odebraniem swoich wziątek broniący wcale nie będą musieli się spieszyć, będą to bowiem tak zwane nieuniknione przegrywające.
Najpopularniejszym wpisem w protokole tego rozdania powinno zatem być 100 dla WE, oprócz niego znajdą się w nim też na pewno 100 i 200 dla NS, za przegrane przez przeciwników 4♥ – bez kontry i z nią. Ale też od czasu do czasu trafią się wpisy w wysokości 620 i 790 dla WE, a to za zrealizowane (wypuszczone przez przeciwników) końcówki kierowe.
Minimaks teoretyczny: 4♦(NS), 9 lew; 130 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (WE);
♦ – 10 (NS);
♥ – 9(WE);
♠ – 7 (WE);
BA – 7 (NS).