Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 12/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 28; rozdawał W, po partii NS.
Rozdanie 28 Rozd. W, po partii: NS |
♠ KQ543 ♥ AK2 ♦ T2 ♣ 832 |
|
♠ J72 ♥ 975 ♦ QJ93 ♣ AJ6 |
♠ A986 ♥ QJ6 ♦ 85 ♣ QT97 |
|
♠ T ♥ T843 ♦ AK764 ♣ K54 |
W |
N |
E |
S |
pas |
1♠ |
pas |
1BA1 |
pas |
pas2 |
pas |
|
1 półforsujący
2 tylko 12 PC i skład 5332, zatem oczywisty pas
Tak potoczy się licytacja na bardzo wielu stołach grudniowego turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2013. Przeciwko 1BA(S) W może z powodzeniem wyjść w ♦D, gra powinna jednak zostać położona także po każdym innym ataku. Rozkłady są bowiem dla wyraźnie silniejszej strony NS (22:18 PC) niekorzystne, przeto rozgrywający raczej nie weźmie nic ponad dwa kara, trzy kiery i jednego pika. Wystarczy, że broniący zachowają elementarną staranność, przede wszystkim nie dadzą przeciwnikowi wziątki na ♣K. A jeśli trochę bardziej przyłożą się do swojego zadania, wywalczą cenną wpadkę bez dwóch. Powiedzmy bowiem, że gracz S zabije w pierwszej lewie ♦D asem i zagra trzy razy w kiery, aby wyrobić sobie fortę tego koloru w ręce. E dojdzie wówczas ♥W i powinien zagrać ♣10 (partner zresztą na pewno zalawintaluje mu ten kolor kierami). Nawet jeżeli rozgrywający nie wstawi z ręki ♣K (mało realne), broniący odbiorą trzy wziątki w tym kolorze, a ostatnią z nich – ♣A – utrzyma się gracz W. Ten powinien wyjść następnie w pika, którego jego partner zabije ♠A, zgra dobrą ♣D (W zrzuci pika) i wyjdzie w karo – ósemką. Jeśli S dołoży wtedy z ręki blotkę –W weźmie tę lewę ♦W i zagra w pika. Ostatnią wziątkę – na ♠9 – zdobędzie w tym wariancie gry obrońca E. Jeżeli zaś w lewie dziesiątej rozgrywający zabije ♦8 królem, to będzie mógł ściągnąć jeszcze tylko dobrą ♥10; ostatnie dwie lewy – na ♦W 9 weźmie w tym wariancie gry zawodnik W. Tak czy owak – efektowne bez dwóch i cenne 200 punktów dla (wyraźnie słabszej) strony WE.
Protokół rozdania powinny zatem zdominować wpadkowe wpisy w wysokości 100 i 200 punktów dla WE.
Minimaks teoretyczny: 1BA(WE), 7 lew; 90 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 6 (NS,WE!);
♥ – 7 (NS);
♠ – 7 (WE);
BA – 7 (WE).