Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 11/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 11/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 9; rozdawał N, po partii WE.

Rozdanie 9
Rozd. N,
po partii: EW
T75
A9854
AJ2
Q9
 
4
T
KT63
AKJ5432
rozd. 9 KQ8
72
Q954
T876
  AJ9632
KQJ63
87
 

W

N

E

S

11

pas

12

4

pas

5

5

pas

pas

pas

 

1 otwarcie wątpliwe, ale od biedy dopuszczalne, podstawowym longerem ręki N jest bowiem kolor starszy – kiery

2 oczywiście można też próbować różnych innych rozwiązań, np. splintera 4

albo:

W

N

E

S

pas1

pas

1

4

4

5

5

pas

pas

pas

 

1 równie dobrze można zatem na pierwszym ręku spasować

Inne sekwencje licytacyjne są też rzecz jasna możliwe, i tak skończy się jednak najczęściej albo na 5(N), albo 5(S). Proszę zwrócić uwagę, że mimo niekorzystnych założeń obrona 5 kosztowałaby stronę WE tylko 200 punktów, za wpadkę bez jednej (z kontrą). Rzecz jasna pod warunkiem, że rozgrywający wyłapałby W.

Przeciwko 5(N) padnie wist treflowy. Rozgrywający przebije na stole, ściągnie K, przejdzie do ręki A i stanie przed problemem skutecznego rozwiązania pików. A priori – przy takiej konfiguracji koloru – optymalne jest zagranie na dwa impasy, tu jednak wcześniej ujawni się w ręce W tylko jeden kier. Zagranie pików z góry będzie zatem gorsze tylko wtedy, gdy W ma ponadto tylko jednego pika, i to blotkę, nie figurę. Z drugiej strony na swój skok na 4 w niekorzystnych założeniach W musi mieć duży układ. Jego partner zalicytował trefle na szczeblu pięciu bez specjalnej karty, powinien więc mieć fit czterokartowy. Wygląda więc na to, iż gracz W – przy siedmiu treflach – z powodzeniem może mieć bocznego czterokartowego longera w karach. A przy tylko trzech karach tamże, aby zagranie na dwa impasy w pikach było złe, W musiałby mieć układ 2–1–3–7 – z figurami treflowymi, co najmniej jedną figurą karową oraz mariaszem pikowym sec! Wtedy jednak jego karta byłaby na tyle silna i dająca perspektywy wysokiej gry własnej, iż raczej nie skakałby on na 4, tylko wszedłby normalnymi 2 albo – co jeszcze bardziej prawdopodobne – rozpocząłby od kontry objaśniającej. Powyższe rozumowanie przywraca teoretyczny punkt wyjścia, że w pikach należy dwa razy zaimpasować brakujące figury. Po A N powinien zatem wyjść z ręki 10. A wtedy też swoje 5 bez trudu zrealizuje.

Podobnie będzie z kontraktem 5, tym bardziej że przed kluczowym manewrem pikowym rozgrywający nie będzie jeszcze wiedział, że W miał tylko jednego kiera. Przebije bowiem pierwszy wist A w ręce, wejdzie na stół A (raczej nim niż A) i będzie musiał podjąć decyzję w pikach. Ponieważ jednak w tym wypadku układowa ręka W z krótkością pikową będzie jeszcze bardziej prawdopodobna niż poprzednio, i on powinien wyjść z dziadka 10 na impas, planując, że potem wróci tam A i impas w pikach powtórzy. Także gry 5 powinny być zatem raczej realizowane, niż przegrywane.

Minimaksowe 450 dla NS powinno zatem dominować w turniejowych protokołach tego rozdania. Na pewno jednak niektóre kontrakty 5/(NS) będą też jednak przegrywane, co protokołach odzwierciedlą wpisy 50 dla WE.

Minimaks teoretyczny: 5(NS), 11 lew albo 5(NS), 11 lew; 450 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 10 (WE);

– 9 (E!);

– 11(NS);

– 11(NS);

BA – 6 (NS, WE!).