Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 11/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 4; rozdawał W, obie po partii.
Rozdanie 4 Rozd. W, po partii: obie |
♠ Q5 ♥ QT62 ♦ KQ763 ♣ 75 |
|
♠ J973 ♥ J5 ♦ A94 ♣ KQ84 |
♠ KT62 ♥ A974 ♦ T2 ♣ T62 |
|
♠ A84 ♥ K83 ♦ J85 ♣ AJ93 |
W |
N |
E |
S |
pas1 |
pas |
pas |
1 ♣2 |
pas3 |
1♥ |
pas |
pas4 |
ktr.5 |
2♦6 |
2♠ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 zbyt słaba karta na pierwszoręczne otwarcie
2 13 PC plus trzy piki, czyli 16 punktów pikowych, a do czwartoręcznego otwarcia wystarczy ich 15
3 nie można dać wywoławczej kontry ze względu na tylko dubletona w kierach
4 otwarcie było minimalne, więc lepiej nie kusić losu
5 wreszcie kontra wywoławcza
6 4♥–5+♦
albo:
W |
N |
E |
S |
pas1 |
pas |
pas |
1 ♣2 |
pas3 |
1♥ |
pas |
pas4 |
ktr.5 |
2♦6 |
2♠ |
3♦7 |
pas |
pas |
pas |
|
1 zbyt słaba karta na pierwszoręczne otwarcie
2 13 PC plus trzy piki, czyli 16 punktów pikowych, a do czwartoręcznego otwarcia wystarczy ich 15
3 nie można dać wywoławczej kontry ze względu na tylko dubletona w kierach
4 otwarcie było minimalne, więc lepiej nie kusić losu
5 wreszcie kontra wywoławcza
6 4♥–5+♦
7 z fitem karowym można zaryzykować taki przepych
Licytacja dwustronna w strefie zapisu częściowego to zdaniem wielu sól gry turniejowej. Tutaj 2♠ strony WE zostałyby wygrane, rozgrywający oddałby bowiem pika, karo, trefla oraz dwa kiery. Łatwiej policzyć tu jego lewy do wzięcia: cztery pikowe (trzy w jednej z rąk plus przebitka w drugiej), kier, karo oraz dwa trefle. Dziewiąta byłaby możliwa jedynie w odkryte karty: gdyby S nie zaatakował blotką kier, a E zaimpasowałby mu potem waleta z dziewiątką trefl!?
3♦ strony NS zostaną natomiast położone bez jednej, rozgrywający odda pika, trefla, asa atu oraz dwa kiery (nawet gdy obrońcy nie zmontują w nich przebitki). Gra raczej nie zostanie skontrowana, zatem wpadka bez jednej, za 100, okaże się opłacalną obroną 2♠, wartych 100 punktów. To właśnie – 110 oraz 100 dla WE – powinny być najpopularniejsze wpisy w protokołach tego rozdania. Gdyby graczS o tym wiedział, zignorowałby rzecz jasna regułę pikową i na czwartej ręce spasował.
Minimaks teoretyczny: 2♠(WE), 8 lew; 110 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 8(NS);
♥ – 7(NS);
♠ – 8 (WE);
BA – 6 (NS).