Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 11/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 11/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 7; rozdawał S, obie po partii.

Rozdanie 7
Rozd. S,
po partii: obie
762
J32
A76
Q965
 
T84
T87
Q83
K843
rozd. 7 QJ95
Q654
T52
T2
  AK3
AK9
KJ94
AJ7
 

W

N

E

S

1

pas

1BA1

pas

4BA2

pas

pas

pas

 

1 wątpliwe, słaba karta, warta więc bardziej odpowiedzi 1

2 inwitowe, przy 10–11 PC w ręce partnera jest jeszcze szansa na szlemika

W

N

E

S

1

pas

1

pas

2BA

pas

3BA

pas

pas

pas

 

 

 

 

W Naszym Systemie otwarcie 2 to bezwzględny forsing do końcówki. Klasyczne acolowskie otwarcie 2 natomiast to forsing do końcówki albo 23–24 PC w składzie zrównoważonym, to rozdanie licytowałoby się więc tak:

W

N

E

S

21

pas

22

pas

2BA3

pas

3BA

pas

pas

pas

 

 

 

1 forsing do dogranej albo 23–24 PC w składzie zrównoważonym

2 negatywne

3 23–24 PC w składzie zrównoważonym

Tak czy owak, w rozdaniu tym prawie na każdym stole turnieju dojdzie do kontraktu 3BA, czasem 4BA. Kiedy jednak bez atu zostanie zajęte z silniejszej ręki e-S-a, W najprawdopodobniej wyjdzie przeciwko tej grze z trzykartu starszego. A że jego kiery są solidniejsze od pików, na stole jako karta pierwszego wistu często pojawi się 8 (przy wiście odmiennym). Rozgrywający łatwo odczyta, iż jest to wyjście z blotek, nie wstawi zatem rzecz jasna ze stołu waleta i weźmie ją 9 w ręce (gdyE nie da na trzeciej ręce D). Oczywiście kara można tu rozegrać na tzw. impas Czekańskiego, tj. wyjść z ręki S W z zamiarem puszczenia go wkoło – wtedy zawsze weźmie się 11 lew, a po kierowym – nawet 12. Przy stole nikt tak raczej nie zagra, zastanówmy się więc jak wówczas powinna wyglądać prawidłowa rozgrywka. Otóż jedyne pewne dojście do stołu – na A – należy zachować na zrobienie impasu karowego. Jeden impas karowy może bowiem przynieść więcej korzyści (przy D x x) u E nawet dwie dodatkowe wziątki bez straty tempa) niż jeden impas treflowy. Ponadto A potrzebny będzie jako dojście do forty treflowej, gdy rzecz jasna uda się ją wyrobić. Dlatego rozgrywkę należy rozpocząć od zagrania A i W, a gdy W nie pobije go K, zagrać w trefle po raz trzeci. W weźmie K i – powiedzmy – wyjdzie w pika. Rozgrywający zabije w ręce A, wejdzie do dziadka A, zgra D i zrzuci z ręki blotkę pikową, i wreszcie zrobi w ręce impas W. W zabije go D, ale będzie to druga i ostatnia wziątka broniących. Rozgrywający skompletuje zaś lew 11. Przeciwko 3BA z dużo słabszej rękiN obrońca E zawistuje jednak D. Rozgrywający zabije A w dziadku, a W zachęci, dokładając 4. N zagra podobnie jak w wariancie poprzednim: A, W i trefla. Po K W będzie kontynuował pikiem. Podobnie jak poprzednio – rozgrywający przejdzie do ręki A, zgra D i zaimpasuje kara waletem na stole (jeśli rzecz jasna na taki impas się zdecyduje). W weźmie wówczas lewę na D i wyjdzie w pika, a jego partner odbierze dwie lewy w tym kolorze. Łącznie broniący wezmą K, D oraz dwa piki, a N – jedynie dziewięć wziątek. Oczywiście rozgrywający może uratować jedną lewę, przepuszczając (pierwszą albo) drugą rundę pików. Wówczas po dojściu na D W nie będzie już posiadał pika, przeto broniący wezmą tylko trzy, a rozgrywający dziesięć lew. W turnieju na maksy przy tak dużej karcie na linii NS przepuszczenie pika nie będzie jednak posunięciem ani łatwym, ani oczywistym. Przecież przy D x x u E (zamiast rzeczywistej 10 x x tamże) nieoddanie pika, a potem impas W dałby rozgrywającemu nie tylko 10, ale i 11 wziątek.

Słowem, w protokole rozdania pojawią się minimaksowe wpisy 660 dla NS, ale też tylko 630 i 600 dla tej strony. Nie mówiąc już o tym, że niektóre gry 4BA(N) po oczywistym wówczas ataku D mogą nawet zostać przegrane bez jednej…

Minimaks teoretyczny: 5BA(NS), 11 lew; 660 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 11(NS);

– 11(NS);

– 10(NS);

– 10 (NS);

BA – 11 (NS).