Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 11/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 29; rozdawał N, obie po partii.
Rozdanie 29 Rozd. N, po partii: obie |
♠ KQ9 ♥ T973 ♦ QT83 ♣ 93 |
|
♠ 5 ♥ Q85 ♦ KJ9762 ♣ 862 |
♠ T862 ♥ K64 ♦ 54 ♣ KT54 |
|
♠ AJ743 ♥ AJ2 ♦ A ♣ AQJ7 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas |
1♠ |
pas |
2♠ |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas |
1♣ |
pas |
1BA |
pas |
2♠1 |
pas |
4♠2 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 silny trefl na pikach
2 fit trzykartowy w ręce dającej lewę przebitkową, a zatem z bocznym dubletonem; ponadto jednak minimum odpowiedzi 1BA
Na ogromnej większości stołów ostatecznym kontraktem staną się właśnie 4♠(S). Z singlem karo żaden z zawodników S nie będzie się przymierzał do ewentualnych 3BA. Przeciwko 4♠(S) obrońca S wyjdzie najprawdopodobniej w trefla i w ten sposób pomoże trochę rozgrywającemu. Po takim bowiem ataku (oraz nierealnym wyjściu kierowym) graczS będzie już bowiem w stanie zrobić nielicytowanego szlemika. E wstawi bowiem na trzeciej ręce ♣10 (gdy zagra ♣K, rozgrywającemu będzie jeszcze łatwiej), więc gracz S weźmie lewę ♣D w ręce, wejdzie do stołu figurą atu i zrobi impas ♥W w ręce. W zabije go ♥D i jeśli nawet następnie zorientuje się, że może bezpiecznie wyjść w karo (patrząc na problem z tego punktu widzenia, w drugiej lewie rozgrywający może ściągnąć ♦A), S utrzyma się singlowym ♦A w ręce, wróci do dziadka ♠D, zagra trefla na impas waletem w ręce, przebije na stole trefla i zagra ♥10 na impas. Mimo podziału atutów 4–0 S weźmie więc aż 12 lew.
Przy założeniu, że pierwsze wyjście karem spod króla jest raczej nierealne, tylko wist singlową ♠5 – też niespecjalnie możliwy do oddania – definitywnie pozbawiłby S dwunastej wziątki. Pozostawiony sam sobie rozgrywający nie wykonałby wszystkich koniecznych podegrań ze stołu, musiałby zatem oddać przeciwnikom albo dwa kiery, albo kiera i trefla.
W protokole tego rozdania spotkamy zatem przede wszystkim zapisy 680 dla NS oraz 650 dla tej strony. Wprawdzie nikt nie wyjdzie w karo (zwłaszcza że potem – po dojściu na ♥D – musiałby ponadto kontynuować ♦K!) ani – raczej – w pika, ale też pewnie nie każdy rozgrywający skompletuje tu 12 wziątek (chociaż nie będzie to w zasadzie specjalnie trudne, konieczne będzie jedynie stosowne wytempowanie rozgrywki).
Minimaks teoretyczny: 5BA(NS), 11 lew; 660 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (NS);
♦ – 9 (NS);
♥ – 10 (NS);
♠ – 11 (NS);
BA – 11 (NS).