Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 11/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 26; rozdawał E, obie po partii.
Rozdanie 26 Rozd. E, po partii: obie |
♠ 864 ♥ J9 ♦ 985 ♣ Q7432 |
|
♠ J5 ♥ 7 ♦ QJT432 ♣ JT65 |
♠ AQT92 ♥ AT32 ♦ A6 ♣ K9 |
|
♠ K73 ♥ KQ8654 ♦ K7 ♣ A8 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♠ |
2♥ |
pas1 |
pas |
pas2 |
|
1 karta za słaba na kontrę negatywną
2 mimo silnej ręki – z czterema kierami E nie podejmuje już walki, tym bardziej że będzie liczył na położenie 2♥
Tak się to odbędzie na bardzo wielu stołach turnieju. Przeciwko ostatecznym 2♥(S) obrońca W zaatakuje oczywiście ♠W. Powiedzmy, żeE przepuści, a potem zabije ♥W asem i ściągnie ♠A D. Nawet gdyby E odszedł następnie blotką kier, a rozgrywający pobił ją w ręce ♥K, prawy broniący i tak nie uniknie końcowej wpustki – i wpadka wyniesie tylko bez jednej. Po zabiciu piątej lewy ♥K S zagra bowiem ♥D i kiera. Po utrzymaniu się ♥10 E odejdzie pikiem, ale rozgrywający pobije go w ręce i ściągnie pozostałe dwa kiery. W końcówce…
|
♠ – ♥ – ♦ 9 8 ♣ D 7 4 |
|
♠ – ♥ – ♦ D W ♣ W 10 6 |
|
♠ 9 ♥ – ♦ A 6 ♣ K 9 |
|
♠ – ♥ 8 ♦ K 7 ♣ A 8 |
|
… na zagraną z ręki e-S-a ♥8 dziadek pozbędzie się kara (albo blotki treflowej), gracz E natomiast znajdzie się w przymusie wpustkowym. Aby nie singlować ♣K ani ♦A, będzie musiał pozbyć się pika. A wtedy S zagra ♣A i treflem, wpuszczając prawego obrońcę na ♣K. I ten będzie musiał zagrać w karo i dać przeciwnikowi wziątkę na ♦K w ręce. Wpadka wyniesie zatem tylko bez jednej, za 100 punktów. Wystarczy, że S rozczyta właściwie końcówkę, z czym po otwarciu E 1♠ i ujawnieniu przez niego czterech kierów z boku nie powinien mieć trudności.
Gracze WE mają w tym rozdaniu do wzięcia 10 lew w kara, slaby W nie zdoła jednak raczej pokazać tego koloru w licytacji. Protokół rozdania wypełnią zatem przede wszystkim wpadkowe wpisy 100 dla NS, rzadziej – 200 dla tej samej strony.
Minimaks teoretyczny: 4♦(WE), 10 lew; 130 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 10 (WE);
♥ – 7 (NS);
♠ – 8 (WE);
BA – 8 (E!).