Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 11/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 11/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 18; rozdawał E, po partii NS.

Rozdanie 18
Rozd. E,
po partii: NS
AJT62
AT4
J986
8
 
KQ8
72
AT54
KJ93
rozd. 18 975
KQ85
Q73
T62
  43
J963
K2
AQ754
 

W

N

E

S

pas

pas

1

1

ktr.1

1BA

pas

pas

pas

 

1 kontra sputnik, przyrzeka kiery

Tak rozegra się pierwsza faza tego rozdania na wielu stołach listopadowego turnieju. Przeciwko ostatecznym 1BA(S) obrońca W może wyjść czwartym najlepszym treflem. Rozgrywający zabije wówczas 10 damą w ręce i zagra stamtąd w pika. Jeśli W podstawi się wtedy figurą, S raczej przepuści ją, dysponuje bowiem tylko jednym pewnym bocznym dojściem do stołu (na A). Lewy broniący powtórzy wówczas najprawdopodobniej treflem, którego rozgrywający pobije asem w ręce i powtórzy pikiem. Zrobi impas waletem na stole i pociągnie A, przeto będzie już miał wymagane siedem wziątek: cztery pikowe, dwie treflowe i jedną kierową.

Trudniej będzie po ataku kierowym. S będzie musiał przepuścić go na stole, a następnie zabić asem w ręce treflowy odwrót ze strony E. Teraz pik z ręki, ale gdy W podstawi się figurą, trzeba będzie koniecznie pobić go na stole asem i kontynuować stamtąd W. W zabije A i ponowi kierem. S będzie musiał pobić na stole A, ściągnąć trzy dobre piki i odejść karem, ale nie wstawiać z ręki króla (!). Broniący W weźmie wtedy lewy na 10, A i K, ale będzie musiał oddać rozgrywającemu siódmą wziątkę na D w ręce. Są też inne warianty gry – w zależności od tego, co obrońcy wyrzucą na piki – ale to rozgrywający zawsze może odnieść w tym rozdaniu sukces. Nie będzie to jednak rozgrywka łatwa, na pewno niejeden kontrakt 1BA(S) zostanie więc również przegrany.

Możliwa jest jednak i taka sekwencja licytacyjna…

W

N

E

S

pas

pas

1

1

ktr.1

1BA

pas

2

pas

2

pas

pas

pas

 

1 kontra sputnik, z kierami

… która zaowocuje kontraktem 2(N). Po starannej obronie, rozpoczętej wistem w kolor czarny, gra ta będzie wprawdzie mogła zostać położona, wiele będzie tu jednak zależało o od konkretnych poczynań obu stron. Niejeden taki kontrakt zostanie więc zrealizowany.

W protokołach spotkamy zatem zarówno zapisy 90 i 110 dla NS, jak i wpadkowe setki po stronie przeciwnej.

Minimaks teoretyczny: 2(NS), 8 lew; 110 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (WE);

– 7 (S!);

– 8 (NS);

– 7 (NS);

BA – 7 (NS).