Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 10; rozdawał E, obie po partii.
Rozdanie 10 Rozd. E, po partii: obie |
♠ 4 ♥ AJT653 ♦ A96 ♣ T63 |
|
♠ J83 ♥ KQ984 ♦ Q7 ♣ AJ9 |
♠ KQT96 ♥ 7 ♦ J53 ♣ KQ84 |
|
♠ A752 ♥ 2 ♦ KT842 ♣ 752 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♠1 |
pas |
2BA2 |
pas |
pas3 |
pas |
1 paskudne to otwarcie, wielu graczyE otworzy jednak tak licytację z uwagi na to, że lognerem ich ręki są piki
2 inwit do końcówki z fitem pikowym
3 karta minimalna
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♠1 |
pas |
2♥ |
pas |
2♠ |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
1 paskudne to otwarcie, wielu graczyE otworzy jednak tak licytację z uwagi na to, że lognerem ich ręki są piki
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas (!) |
pas |
1♥ |
pas |
1♠ |
pas |
1BA |
pas |
2♣1 |
pas |
2♠2 |
pas |
pas |
pas |
1 PRO
2 minimum rebidu, trzy piki
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas (!) |
pas |
1♥ |
pas |
1♠ |
pas |
1BA |
pas |
2♣1 |
pas |
2♠2 |
pas |
3♠3 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 PRO
2 minimum rebidu, trzy piki
3 inwit, jeszcze jeden krok do przodu
Jak wspomniałem, karta E jest jak na ewentualne pierwszoręczne otwarcie marniutka, zaś po jego 1♠ zostaną już zagrane co najmniej 3♠, a nierzadko nawet końcówka w ten kolor. Tylko racjonalny pas gracza E na pierwszym ręku da jego parze szansę na zatrzymanie się na szczeblu 2♠.
Tymczasem przeciwko pikowej grze E obrońca S wyjdzie na pewno singlową ♥2 i po takim początku możliwe będzie już ograniczenie rozgrywającego do tylko ośmiu wziątek. Jego partner zabije bowiem pierwszą lewę ♥A i powtórzy kierem. Powiedzmy, że rozgrywający przebije wysokim atutem (inaczej broniący już będą mieli pięć wziątek), wtedy jednak S nie nadbije tylko zrzuci trefla albo karo. Następnie rozgrywający zagra w atu, obrońca S zabije jednak ♠A dopiero trzecią rundę koloru, dopuści partnera ♦A i zagranego przezeń kiera przebije. Albo gracz E ponownie przebije go wysoko w ręce (S zrzuci wówczas kolejnego trefla) i już w ręce obrońcy z lewej znajdzie się pewna dodatkowa wziątka atutowa. Ponadto S weźmie jeszcze lewę na ♦K, grający w piki zawodnik E będzie się zatem musiał zadowolić ośmioma wziątkami.
W protokole rozdania spotkamy zatem przede wszystkim wpadkowe 100 i 200 dla NS, ale też 110 i – czasami – 140 po drugiej stronie.
Minimaks teoretyczny: 2♠(WE), 8 lew; 110dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7(WE);
♦ – 8 (NS);
♥ – 7 (NS);
♠ – 8 (WE);
BA – 7 (WE).