Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 10/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 10/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 8; rozdawał W, obie przed partią.

Rozdanie 8
Rozd. W,
po partii: -
AJT943
J762
6
Q8
 
K86
KT954
AT9
A4
rozd. 8 7
AQ8
QJ743
K965
  Q52
3
K852
JT732
 

W

N

E

S

1

2

31

ktr.2

3BA3

pas

44

pas

pas

pas

 

 

1 kolor przeciwnika, według ogólnie przyjętych zasad

2 kontra wistowa

3 piki pewnie trzymane!

4 dobra ręka z fitem kierowym

Zawodnik E wskaże przyzwoitą rękę z fitem kierowym, ale i tak licytacja powinna wygasnąć się na szczeblu końcówki. Przeciwko 4(W) N zawistuje singlem karo, a jego partner nie powinien rzecz jasna wstawiać na trzeciej ręce K. Rozgrywający weźmie pierwszą lewę 10 w ręce, po czym powinien bez trudu rozczytać sytuację w karach. I w związku z tym wyciągnąć wniosek, iż wyrobienie lognera karowego i wykorzystanie tych wziątek – bez oddania lewy na K – raczej mu się nie uda. Najlepiej zatem będzie, jeśli w drugiej lewie W wyjdzie z ręki K, aby przygotować przebitki tego koloru na stole. Inna droga to wejście na stół A i powtórzenie impasu karowego – dziewiątką w ręce, z nadzieją, iż przebitka, jakiej dokona N, zostanie zrobiona od długości atutowej.

Ponieważ jednak N ma istotnie jedno karo, a przy tym aż cztery atuty z waletem – każda z opisanych wyżej linii rozgrywki spowoduje oddanie pika oraz dwóch wziątek atutowych. W wariancie pierwszym na przykład N pobije K asem i wyjdzie D. Gdy rozgrywający zabije ją w ręce asem, przebije na stole pika, zgra A i przebije w ręce trefla 10, N nie nadbije jej W, tylko dokona obrzutki pikowej. Następnie W przebije w dziadku pika D, zgra A i zaimpasuje w ręce kara. N przebije wówczas 9 blotką atu, ale ponadto weźmie jeszcze jedną lewę atutową na W.

Przy grze w kiery górnym pułapem możliwości rozgrywającego jest 10 wziątek, stąd w protokołach rozdania winny dominować zapisy w wysokości 420 dla WE. Wyjdzie też 3BA(W), gdyż rozgrywający weźmie wówczas pika (N na pewno wyjdzie w ten kolor), trzy kiery (rozgrywający nie zaimpasuje przecież w ciemno W), trzy kara oraz dwa trefle. Więcej lew – po pikowym nawet 11 – będzie można wziąć wyłącznie w widne karty.

Minimaks teoretyczny: 4BA(W!), 10 lew; 430 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 8 (WE);

– 10 (WE);

– 10 (WE);

– 7 (NS);

BA – 10 (W!).