Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 8; rozdawał W, obie przed partią.
Rozdanie 8 Rozd. W, po partii: - |
♠ AJT943 ♥ J762 ♦ 6 ♣ Q8 |
|
♠ K86 ♥ KT954 ♦ AT9 ♣ A4 |
♠ 7 ♥ AQ8 ♦ QJ743 ♣ K965 |
|
♠ Q52 ♥ 3 ♦ K852 ♣ JT732 |
W |
N |
E |
S |
1♥ |
2♠ |
3♠1 |
ktr.2 |
3BA3 |
pas |
4♥4 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 kolor przeciwnika, według ogólnie przyjętych zasad
2 kontra wistowa
3 piki pewnie trzymane!
4 dobra ręka z fitem kierowym
Zawodnik E wskaże przyzwoitą rękę z fitem kierowym, ale i tak licytacja powinna wygasnąć się na szczeblu końcówki. Przeciwko 4♥(W) N zawistuje singlem karo, a jego partner nie powinien rzecz jasna wstawiać na trzeciej ręce ♦K. Rozgrywający weźmie pierwszą lewę ♦10 w ręce, po czym powinien bez trudu rozczytać sytuację w karach. I w związku z tym wyciągnąć wniosek, iż wyrobienie lognera karowego i wykorzystanie tych wziątek – bez oddania lewy na ♦K – raczej mu się nie uda. Najlepiej zatem będzie, jeśli w drugiej lewie W wyjdzie z ręki ♠K, aby przygotować przebitki tego koloru na stole. Inna droga to wejście na stół ♥A i powtórzenie impasu karowego – dziewiątką w ręce, z nadzieją, iż przebitka, jakiej dokona N, zostanie zrobiona od długości atutowej.
Ponieważ jednak N ma istotnie jedno karo, a przy tym aż cztery atuty z waletem – każda z opisanych wyżej linii rozgrywki spowoduje oddanie pika oraz dwóch wziątek atutowych. W wariancie pierwszym na przykład N pobije ♠K asem i wyjdzie ♣D. Gdy rozgrywający zabije ją w ręce asem, przebije na stole pika, zgra ♥A i przebije w ręce trefla ♥10, N nie nadbije jej ♥W, tylko dokona obrzutki pikowej. Następnie W przebije w dziadku pika ♥D, zgra ♥A i zaimpasuje w ręce kara. N przebije wówczas ♦9 blotką atu, ale ponadto weźmie jeszcze jedną lewę atutową na ♥W.
Przy grze w kiery górnym pułapem możliwości rozgrywającego jest 10 wziątek, stąd w protokołach rozdania winny dominować zapisy w wysokości 420 dla WE. Wyjdzie też 3BA(W), gdyż rozgrywający weźmie wówczas pika (N na pewno wyjdzie w ten kolor), trzy kiery (rozgrywający nie zaimpasuje przecież w ciemno ♥W), trzy kara oraz dwa trefle. Więcej lew – po pikowym nawet 11 – będzie można wziąć wyłącznie w widne karty.
Minimaks teoretyczny: 4BA(W!), 10 lew; 430 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (WE);
♦ – 10 (WE);
♥ – 10 (WE);
♠ – 7 (NS);
BA – 10 (W!).