Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 14; rozdawał E, obie przed partią.
Rozdanie 14 Rozd. E, po partii: - |
♠ 9652 ♥ AJT95 ♦ ♣ AJ76 |
|
♠ AQT7 ♥ 2 ♦ KT9765 ♣ Q4 |
♠ 83 ♥ KQ63 ♦ Q42 ♣ K982 |
|
♠ KJ4 ♥ 874 ♦ AJ83 ♣ T53 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
1♦ |
1♥ |
1BA |
2♥ |
pas1 |
pas |
2BA/3♦2 |
pas |
pas3 |
pas |
|
|
1 W może powtórzyć kara tylko wówczas, gdy – systemowo – nie zawyży wówczas siły swojej ręki
2 z tak dobrymi zatrzymaniami w kierach – z naciskiem na naturalne 2BA
3 także po 2BA partnera gracza W może korcić, by mimo wszystko przenieść na 3♦, i jeśli tak zrobi, trudno będzie go specjalnie za to obwiniać
Przeciwko karowej grze W obrońca N wyjdzie najprawdopodobniej w pika. Rozgrywający zabije ♠K asem i zagra z ręki w singla kierowego, N wskoczy ♥A, ściągnie (koniecznie) ♣A i zagra w trefla albo w pika. Nawet gdyby rozgrywający zajrzał graczowi S w karty, będzie jeszcze musiał oddać drugą lewę atutową. Zrobi zatem dokładnie swoje.
Przeciwko bezatutowej grze E obrońca S wyjdzie na pewno w kiera. A jego partner zabije ♥A i kierem powtórzy. Nawet jeśli E zacznie kara damą z ręki, a potem wyimpasuje e-S-owi waleta, odda ♦A, ♥A oraz trzy kiery, sam skompletuje zatem jedynie osiem wziątek. Gdyby jednak w pierwszej lewie kar zagrał blotkę do króla na stole, musiałby już leżeć. Podobnie gdyby N przepuścił pierwszego kiera – rozgrywający wziąłby tę lewę ♥K w ręce, po czym musiałby zagrać ♦D (bądź blotką do dziesiątki na stole) albo zrobić impas ♠10 w dziadku i wyjść stamtąd w karo do damy w ręce.
Podsumowując, w protokole rozdania spotkamy przede wszystkim zapisy w wysokości 110 i minimaksowe 120 dla WE, ale też wpadki: za 50 i 100 dla NS (za przegrane od czasu do czasu 2BA czy nawet 3BA).
Minimaks teoretyczny: 2BA(WE), 8 lew; 120 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 9 (WE);
♥ – 7 (NS);
♠ – 7 (WE);
BA – 8 (WE).