Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 30; rozdawał E, obie przed partią.
Rozdanie 30 Rozd. E, po partii: - |
♠ KQT42 ♥ J73 ♦ 6 ♣ KT94 |
|
♠ J6 ♥ AT85 ♦ QJ9843 ♣ Q |
♠ A9 ♥ Q6 ♦ AK75 ♣ AJ762 |
|
♠ 8753 ♥ K942 ♦ T2 ♣ 853 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣ |
pas |
1♥ |
1♠ |
2♦1 |
pas/2♠/3♠2 |
4♦3 |
pas |
4♠4 |
pas |
5♣5 |
pas |
6♦6 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 rewers – 5+♣–4♦
2 są cztery piki, ale też słabiutka kara i układ 4333, skok czy nawet samo uzgodnienie pików może więc przynieść więcej korzyści przeciwnikom aniżeli stronie NS
3 zdecydowane, szlemikowe uzgodnienie kar (także po ewentualnych 3♠ e-S-a)
4 cuebid
5 cuebid, przyrzeka też cuebid w pominiętych przez partnera kierach
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣ |
pas |
1♥ |
1♠ |
2♣1 |
pas2 |
2♦3 |
pas |
3♦4 |
pas |
4♦5 |
pas |
4♠6 |
pas |
5♣7 |
pas |
6♦ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 naturalne, 5+♣, (15)16+ PC, forsing na jedno okrążenie
2 załóżmy, że S spasuje, kiedy bowiem podniesie piki, szczególnie z przeskokiem, jedynie ułatwi licytację przeciwnikom (po wskazaniu przez partnera 16+ PC W zalicytuje bowiem wówczas naturalnie kara i jego strona tym bardziej dojdzie do szlemika
3 sztuczne przesądzenie dogranej
4 naturalne, 5+♣ – 4♦
5 zachęcające uzgodnienie kar
6 cuebid
7 cuebid, przyrzeka też cuebid w pominiętych przez partnera kierach
Tak, minimaksowe 6♦ powinno zagrać w tym rozdaniu sporo par WE. Po naturalnym wiście pikowym najłatwiej będzie zagrać na impas ♣K i potem na ♣A wyrzucić z ręki W pika. Ponieważ N wszedł 1♠, szansa na zastanie w jego ręce ♣K jest większa niż zwyczajowe 50%, co znaczy też, że szlemik karowy jest w rozdaniu tym kontraktem jak najbardziej prawidłowym z teoretycznego punktu widzenia. Zresztą do jego zrealizowania prowadzi też gra na wyrobienie trefla i wpustkę, tyle że wtedy w kluczowym momencie rozgrywający będzie musiał odgadnąć położenie figur kierowych (czy N ma ♥K czy ♥W). Po zabiciu pierwszej lewy ♠A można by bowiem ściągnąć ♣A, przebić na stole (w ręce W) trefla, wrócić do ręki ♦A, przebić kolejnego trefla, przejść do ręki ♦K, przebić jeszcze jednego trefla i w końcówce…
|
♠ K D 4 ♥ W 7 3 ♦ – ♣ – |
|
♠ W ♥ A 10 8 5 ♦ 4 ♣ – |
|
♠ 9 ♥ D 6 ♦ 7 5 ♣ W |
|
♠ 7 5 ♥ K 9 4 2 ♦ – ♣ – |
|
… odejść w ♠W, wpuszczając e-N-a. Ten musiałby wówczas odejść blotką kierową, a rozgrywający – dołożyć z ręki blotkę…
W przedstawionej na ostatnim diagramie końcówce można by też – zamiast odchodzić ♠W – ściągnąć jeszcze ♦7 5 oraz dobrego ♣W i albo wpuścić e-N-a pikiem, by ten musiał wyjść spod ♥W, albo – gdy N wysingluje ♥W – wyjść z ręki ♥D…
Oczywiście trzeba by tu trafić położenie figur kierowych, potrzebny byłby też był podział trefli 4–3 (choć mógłby też spadać w tym kolorze mariasz), rozgrywka na impas ♣K wydaje się więc lepsza oraz dużo prostsza. Oczywiście tak samo trzeba by rozgrywać bez pierwszego wistu pikowego, byłoby to wówczas w zasadzie gwarancją zdobycia wymaganych dwunastu wziątek.
W protokole rozdania znajdzie się na pewno sporo minimaksowych wpisów w wysokości 920 dla WE, a towarzyszyć będą im przede wszystkim 430 dla WE – za 3BA z nadróbką po ataku pikowym.
Minimaks teoretyczny: 6♦(WE), 12 lew; 920 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (WE);
♦ – 12 (WE);
♥ – 8 (WE);
♠ – 7 (WE);
BA – 10 (WE).