Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 15; rozdawał S, po partii NS.
Rozdanie 15 Rozd. S, po partii: NS |
♠ 52 ♥ AJT765 ♦ AQ7 ♣ KT |
|
♠ J84 ♥ 3 ♦ K82 ♣ QJ7632 |
♠ K63 ♥ K984 ♦ J53 ♣ A85 |
|
♠ AQT97 ♥ Q2 ♦ T964 ♣ 94 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
pas |
1♥ |
pas |
1♠ |
pas |
2♥ |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
Tak powinna potoczyć się licytacja na większości stołów październikowego turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2013. W związku z tym można powiedzieć, iż 2♥(N) będą tu kontraktem standardowym. Przeciwko tej grze obrońca E wyjdzie najprawdopodobniej w blotkę karo. Naturalna rozgrywka to zabicie ♦K asem w ręce, wejście na stół ♠D i zagranie stamtąd ♥D na impas. Powiedzmy, że E zabije ♥K drugą (trzecią) rundę kierów i odejdzie pikiem (albo kierem). Rozgrywający zabije ♠A w dziadku, przebije w ręce pika, ściągnie ♥A W oraz ♦D i odejdzie karem. Obrońca E zostanie wpuszczony na ♦W i będzie już posiadał tylko trefle. Będzie zatem musiał zagrać w ten kolor i wyrobić przeciwnikowi ♣K w ręce. Dziesięć lew! – Partnerze, dlaczego chociaż nie zainwitowałeś końcówki?
Istotnie, kontrakt 4♥(N) położyłby tylko i wyłącznie niespecjalnie realny pierwszy wist pikowy. Potem, po dojściu na ♥K, gracz E musiałby jeszcze tylko powtórzyć pikiem. Gdyby po zabiciu go asem na stole rozgrywający zrobił impas ♦D w ręce, a potem wyatutował i wpuścił E na ♦W, ten dysponowałby jeszcze bezpiecznym ♠K. A kiedy N po ♠A przebiłby w ręce pika, musiałby potem grać kara z ręki. Albo zatem oddałby dwie lewy w tym kolorze i jednego trefla, albo – najczęściej – tylko jedno karo, ale za to dwa trefle. Tak czy owak, wziąłby tylko dziewięć lew.
Ponieważ jednak zarówno pierwszy wist w karo, jak i rozgrywka są dosyć naturalne, najczęściej w protokole rozdania powinny znaleźć się wpisy w wysokości 170 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 3♥(NS), 9 lew albo 3♠(N!), 9 lew; 140dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7(WE);
♦ – 9 (N!);
♥ – 9 (NS);
♠ – 9(N!);
BA – 7 (N!).