Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 8/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 31; rozdawał S, po partii NS.
Rozdanie 31 Rozd. S, po partii: NS |
♠ KQT6 ♥ J985 ♦ AT2 ♣ 84 |
|
♠ AJ8 ♥ QT64 ♦ J87 ♣ 972 |
♠ 943 ♥ AK7 ♦ K543 ♣ Q53 |
|
♠ 752 ♥ 32 ♦ Q96 ♣ AKJT6 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
pas |
pas |
1♣ |
2♣ |
ktr.1 |
rktr.2 |
2♦ |
pas |
pas |
2BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 kontra negatywna
2 siłowa
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
pas |
pas |
1♣ |
2♣ |
ktr.1 |
rktr. |
2♦ |
pas |
pas |
ktr.2 |
pas |
pas3 |
pas |
|
|
|
1 kontra negatywna
2 kontra propozycyjna
3 z ♣A K i ♦D x x przyjęcie jak najbardziej uzasadnione
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
pas |
1♠1 |
pas |
2♣2 |
pas |
2♠3 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 na trzeciej ręce przed partią otwarcie jak najbardziej dopuszczalne
2 drury
3 do pasa
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
pas |
1♠1 |
ktr. (?) |
rktr. |
pas |
pas |
2♦ |
2♠ |
pas |
pas |
pas |
|
1 na trzeciej ręce przed partią otwarcie jak najbardziej dopuszczalne
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
pas |
1♠1 |
ktr. (?) |
rktr. |
pas |
pas |
2♦ |
pas (!?) |
pas |
ktr. |
pas |
pas3 |
pas |
|
|
|
1 na trzeciej ręce przed partią otwarcie jak najbardziej dopuszczalne
2 kontra propozycyjna
3 z ♣A K i ♦D x x przyjęcie jak najbardziej uzasadnione
Rozdanie częściówkowe, ale – mimo dokładnej równowagi sił honorowych – z wyraźną przewagą strony NS, jeśli chodzi o potencjał wygrywający. Wynika on przede wszystkim z korzystnej dla tej strony lokalizacji honorów.
Najczęściej skończy się na 2BA(N). Jeśli przeciwko tej grze E zaatakuje ♥A, ♥K i kierem, a jego partner po utrzymaniu się ♥D odwróci w karo, broniący wezmą pięć lew i ograniczą przeciwnika do jedynie swojego. Po każdym innym pierwszym wiście (np. karowym) czy dalszej obronie rozgrywający będzie już w stanie zrobić nadróbkę (pięć trefli, trzy piki, ♦A) i zapisać sobie smakowite 150 punktów.
Po trzecioręcznym otwarciu e-N-a 2♠ – z czwórki, szczególnie przed partią jak najbardziej możliwym – licytacja wygaśnie na ogół w kontrakcie 2♠(N). Przeciwko tej grze E zaatakuje ♥A, a w drugiej lewie może wyjść w pika. I jeżeli teraz jego partner zabije tę lewę ♠A, to nawet gdy następnie wyjdzie w karo, rozgrywający będzie już mógł wziąć aż dziesięć lew. Wystarczy, że zabije ♦A, wyatutuje i zaimpasuje ♣D. Słowem, przy grze w piki z dobrej ręki e-N-a wzięcie dziewięciu lew jest w zasadzie pewne, a dziesięciu – całkiem możliwe.
W najgorszym położeniu znajdą się zawodnicy WE, gdy E wślizgnie się do licytacji wielce wątpliwą wywoławczą kontrą, bądź da czwartoręczne otwarcie 1♣, a jego parter zgłosi kontrę negatywną. Oczywiście i wówczas może dojść ostatecznie do kontraktu 2♠(N) czy 2BA(N), ale jeżeli obaj gracze tej ostatniej strony podejmą celne i odważne, ale – szczególnie w turnieju na maksy – jak najbardziej racjonalne decyzje, to skończy się na kontrakcie 2♦(E) z kontrą! A wówczas dojdzie do prawdziwej masakry przeciwników. S zaatakuje ♣A, a w drugiej lewie wyjdzie w pika. Powiedzmy, że rozgrywający zabije ♠A na stole i wyjdzie stamtąd w blotkę atu. N nie powinien się wówczas spieszyć ze wskoczeniem asem, tylko dołożyć ♦2. Gracz E wstawi wtedy z ręki ♦K i w lewie następnej powtórzy karem. N utrzyma się ♦10, ściągnie ♠K D i wyjdzie w trefla. Jego partner odbierze wówczas dwie wziątki w tym ostatnim kolorze, po czym zagra weń po raz czwarty. Jego partner przebije asem atu, więc pozostała w ręce e-S-a ♦D stanie się ósmą (!) wziątką obrony. Bez trzech! „Góral” – można powiedzieć – z niczego.
W protokole rozdania spotkamy jednak przede wszystkim niezbyt wysokie wpisy 120, 140, 150 i 170 dla NS, ale też od czasu do czasu efektowne 500 punktów po tej samej stronie.
Minimaks teoretyczny: 3♠(N!), 9 lew; 140 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (NS);
♦ – 7 (NS);
♥ – 8 (NS);
♠ – 9 (N!);
BA – 8 (NS).