Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 8/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 17; rozdawał N, obie przed partią.
Rozdanie 17 Rozd. N, po partii: - |
♠ AQ54 ♥ AT96 ♦ 4 ♣ 8765 |
|
♠ J ♥ Q8732 ♦ KQJ3 ♣ T94 |
♠ 9832 ♥ K54 ♦ 9752 ♣ 32 |
|
♠ KT76 ♥ J ♦ AT86 ♣ AKQJ |
W |
N |
E |
S |
– |
pas1 |
pas |
1♦ |
1♥2 |
1♠ |
pas3 |
4♥4 |
pas |
5♦/5♥5 |
pas |
6♠6 |
pas |
pas |
pas |
|
1 prawie otwarcie, a na pewno lepsza kara niż niejedne 12, 13 czy nawet 14 PC w składzie zrównoważonym, z którymi otwiera się licytację automatycznie
2 marne to wejście, ale przed partią dopuszczalne
3 niektórzy posiadacze tej karty podniosą do 2♥
4 splinter z fitem pikowym
5 przepiękna ręka, warta na pewno pozytywnego ruchu, N powinien zatem zalicytować albo 5♦ (cuebid, wprawdzie w co najmniej pięciokartowy kolor partnera powinien być honorowy, ale tu po pierwsze – S nie przyrzekł bezwarunkowo pięć kar, a po drugie – rzecz dzieje się na szczeblu pięciu, gdzie po prostu nie ma już miejsca na dzielenie włosa na czworo), albo – gdy naprawdę nie może tego zrobić bez asa bądź króla – 5♥ (♥A, a jednocześnie swojego rodzaju inwit ogólny)
6 partner jest po pasie, a S nie ma koloru pięciokartowego, ewentualnego wielkiego szlema można sobie zatem spokojnie podarować
Bardzo ładny szlemik, osiągnięty po pełnej wzajemnego zrozumienia sekwencji partnerów. Kluczowym doń krokiem była pozytywna reakcja odpowiadającego na szczeblu pięciu, po partnerowym splinterze 4♥.
Przeciwko 6♠(N) obrońca E wyjdzie w kolor partnera – kiery, być może nie królem, albo – wiedząc o singlu tego koloru w dziadku – w atu. Rozgrywający zabije ♥A w ręce, po czym ściągnie ♠A D i zobaczy zły podział atutów. Nic to, następnie N zgra ♦A, przebije w ręce karo, wróci na stół treflem, przebije w ręce jeszcze jedno karo, znowu dostanie się do dziadka treflem i ściągnie ♠K 10. I to już będzie wymagane 12 wziątek, na samym końcu rozgrywający odda graczowi W karo.
Jak widać, kluczowe były dwa dojścia do ręki S treflami (choć gwoli ścisłości – po ataku ♥K można by też zagrać w drugiej rundzie tego koloru ♥10 – i zrzucić na nią ze stołu karo, wówczas wystarczyłaby tylko jedna przebitka karowa) – i gdyby E oddał pierwszy wist w ten właśnie kolor, szlemik zostałby przegrany! Atak treflowy wytrąciłby bowiem przedwcześnie jedno z kluczowych dojść do stołu. Byłaby to jednak dla strony NS doprawdy bardzo surowa i całkiem niezasłużona kara. Zawsze, tj. bez względu na pierwszy wist i dalszą obronę, można by natomiast zrealizować szlemika w trefle.
W protokole rozdania spotkamy przede wszystkim wpisy 980 i 480 dla strony NS, na tej linii znajduje się bowiem tylko 28 PC, przeto na pewno nie każdy okupujący ją duet osiągnie w tym rozdaniu szlemika.
Minimaks teoretyczny: 6♣(NS), 12 lew; 920 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 12 (NS);
♦ – 8(NS);
♥ – 8(NS);
♠ – 11 (NS);
BA – 10 (NS).