Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 8/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 11; rozdawał S, obie przed partią.
Rozdanie 11 Rozd. S, po partii: - |
♠ A84 ♥ KJ8 ♦ T52 ♣ AT65 |
|
♠ Q5 ♥ 754 ♦ 743 ♣ QJ842 |
♠ ♥ AQT962 ♦ AKJ8 ♣ K97 |
|
♠ KJT97632 ♥ 3 ♦ Q96 ♣ 3 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
4♠1 |
pas |
pas |
5♥2 |
pas |
pas |
ktr. |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 przed partią z ośmioma pikami nie można otworzyć inaczej
2 takżeE – z silną kartą, dużym układem i solidnymi kierami – musi wkroczyć na wały
I tak, 4♠ e-S-a zostałyby łatwo zrealizowane, rozgrywający ma bowiem do oddania tylko kiera oraz dwa kara. Na dużej większości stołów E nie da się jednak wyblokować – zapowie 5♥ i będzie je rozgrywał, z kontrą e-N-a oczywiście.
Aby wyegzekwować maksymalną wpadkę, S musi zawistować w singla treflowego. Jego partner zabije wówczas pierwszą lewę ♣A i pośle do przebitki trefla. Po jej dokonaniu S zagra w pika, którego rozgrywający przebije w ręce. Następnie zaś najprawdopodobniej ściągnie ♥A, przejdzie do stołu ♣D (w drugiej lewie wstawi bowiem z ręki ♣K), na ♣W wyrzuci z ręki karo i będzie kontynuował fortą treflową. Oczywiście, obrońca N musi przebić ją ♥W, przeciwnik nadbije wprawdzie w ręce, ale i tak odda jeszcze dwie lewy – na ♥K oraz ♦D. Są też inne warianty rozwoju wydarzeń, np. po przebiciu w ręce pika gracz E może wejść do stołu ♣D, na ♣W zrzucić z ręki karo, a następnie zaimpasować kiery damą i ściągnąć ♥A. Postępowanie to mniej poprawne od przedstawionego jako pierwsze, ale i ono doprowadzi do wpadki bez dwóch.
Odzwierciedlający ją minimaksowy zapis 300 dla NS będzie też najpopularniejszym wpisem w turniejowy protokół tego rozdania.
Minimaks teoretyczny: 5♣(WE) z kontrą, 9 lew albo 5♥(WE) z kontrą, 9 lew; 300 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (WE);
♦ – 8 (WE);
♥ – 9 (WE);
♠ – 10 (NS);
BA – 9 (NS).