Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 8/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 18; rozdawał E, po partii NS.
Rozdanie 18 Rozd. E, po partii: NS |
♠ Q5 ♥ AJ ♦ KQJT65 ♣ QJ4 |
|
♠ AK932 ♥ 3 ♦ A3 ♣ AK832 |
♠ 4 ♥ 9652 ♦ 942 ♣ T9765 |
|
♠ JT876 ♥ KQT874 ♦ 87 ♣ |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
2♦1 |
4♣2 |
pas |
4♥3 |
pas |
4♠4 |
pas |
5♣ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 dwukolorówka Wilkosza
2 duża dwukolorówka: trefle i starszy, zapowiedź forsująca
3 do koloru partnera
4 piki i trefle
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
2♥1 |
4♣2 |
pas |
5♣ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 dwukolorówka kiery i inny
2 duża dwukolorówka trefle i piki, zapowiedź forsująca
Jeśli tylko gracz W ma systemową możliwość wskazania dużej dwukolorówki, powinien z niej skorzystać, inne akcje: kontra czy „tylko” 2♠ na pewno są bowiem z tą urodziwą ręką mniej odpowiednie. E dołoży pięciokartowy fit w treflach, będzie więc miał pełne prawo liczyć na zrealizowanie przez partnera zapowiedzianego kontraktu. I tak stałoby się, gdyby nie podział atutów 3–0 (szansa 22%, choć po dwukolorowym otwarciu e-S-a nieco ona wzrosła). Skutkiem tego oprócz kiera i kara rozgrywający będzie też musiał oddać wziątkę atutową. A od czasu do czasu może nawet grać z kontrą e-N-a; gracz ten dzierży bowiem dwie pewne lewy – ♥A i treflową – może też mieć nadzieję na wziątkę w karach albo… w ręce partnera, który otworzył wprawdzie dwukolorowo, ale też w założeniach niekorzystnych.
Najpopularniejszym wpisem w protokołach tego rozdania będzie jednak wpadkowe 50 punktów dla strony NS. Cóż, jak pech, to pech (dla WE)! A na rozkłady – to popularne powiedzenie brydżowe – nie ma przecieżrady!
Minimaks teoretyczny: 4♣(WE), 10 lew; 130 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (WE);
♦ – 8 (NS);
♥ – 9 (NS);
♠ – 7 (NS);
BA – 7 (NS).