Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 9/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 27; rozdawał S, obie przed partią.
♠ 106
♥ 972
♦ 9652
♣ AK98
|
||
♠ Q54
♥ K863
♦ A7
♣ QJ54
|
♠ 98
♥ AJ105
♦ KJ84
♣ 1076
|
|
♠ AKJ732
♥ Q4
♦ Q103
♣ 32
|
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♠ |
pas |
1BA |
pas |
2♠ |
pas |
pas |
pas |
|
1 w Naszym Systemie półforsujące, we Wspólnym Języku naturalne, nieforsujące
albo
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♠ |
pas |
1BA1 |
pas |
2♠ |
pas |
pas |
ktr.2 (!?) |
pas |
2BA3 |
pas |
3♦4 |
pas |
3♥5 |
pas |
pas |
pas |
1 w Naszym Systemie półforsujące, we Wspólnym Języku naturalne, nieforsujące
2 w tej sekwencji zapowiedź mocno ryzykowna, przesądza bowiem grę własną na szczeblu trzech, ponadto przeciwnicy nie muszą posiadać ośmiu pików
3 w zamian W może od razu zalicytować 3♥, bezpieczniejsza jest jednak ta zapowiedź: tzw. scrambling 2BA, mówiąca o możliwości gry w (co najmniej) dwa kolory
4 do koloru partnera
5 możliwość gry w kiery i trefle
Cóż, rozdanie jest takie, iż zarówno 2♠(NS), jak i 3♥(WE) powinny już w nim zostać położone bez jednej. ZawodnikS, grający w piki, odda dwa kiery oraz albo pika i trzy kara, albo dwa honory karowe i dwie przebitki w tym kolorze (a ściślej mówiąc przebitkę, a potem promocję ♠D w ręce W). Nawet bowiem gdy obrońca W wyjdzie przeciwko tej grze w ♣D, rozgrywający będzie musiał zabić ją ♣A w dziadku, straci zatem dojście do bezpiecznego podgrywania kar. I – jeżeli w drugiej lewie zagra w kara, odda dwie lewy w tym kolorze oraz dwie przebitki (przebitkę i promocję); jeśli zaś kar od razu nie ruszy, to potem nie będzie już dysponował stosowną komunikacją ku temu, aby dwukrotnie zagrać w ten kolor ze stołu. Jedyny racjonalny wist, po którym 2♠(S) będą mogły zostać zrealizowane, to blotka kier, wytrąci on bowiem dojście ♥A do ręki E (potem więc zawodnik ten nie będzie w stanie zagrać dwa razy w kara).
Także 3♥(WE) zostaną łatwo położone, rozgrywający będzie bowiem musiał wówczas oddać dwa trefle, treflową przebitkę oraz dwie lewy pikowe.
W protokołach rozdania będą zatem dominować zapisy za wpadki – przede wszystkim 50 dla WE, ale też – od czasu do czasu – 50 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 2♠(NS) z kontrą, 7 lew; 100dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (WE);
♦ – 7 (WE);
♥ – 8 (WE);
♠ – 7 (NS);
BA – 7 (WE).