Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 9/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 19; rozdawał S, po partii WE.
♠ K62
♥ ==
♦ A10864
♣ K7643
|
||
♠ AJ10
♥ AQ7652
♦ 53
♣ 52
|
♠ 87
♥ KJ83
♦ QJ72
♣ 1098
|
|
♠ Q9543
♥ 1094
♦ K9
♣ AQJ
|
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♠ |
2♥ |
3♥1 |
4♥ |
pas |
pas |
4♠2 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 powiedzmy, że jest to systemowy inwit do dogranej z fitem pikowym
2 nawet bez kierowego podniesienia E – N i tak dołożyłby końcówkę (a rozpoczął od 3♥ po to, aby zlimitować swoją rękę)
Oczywiście po podniesieniu E do 4♥ sytuacja e-N-a jest dużo bardziej komfortowa, jako że może być wówczas pewien wyłączenia w tym kolorze w ręce partnera. Przeciwko standardowym – co do tego nie ma cienia wątpliwości – 4♠(S) broniący W zaatakuje ♥A – i będzie to jedyny atak ograniczający rozgrywającego do dziesięciu wziątek. Po każdym innym S miałby już bowiem szansę zdobyć nadróbkę. Szczególnie po karowym, wówczas bowiem wstawionego przez E waleta pobiłby ♦K w ręce, wszedł na stół ♠K, ściągnął ♦A i kontynuował z dziadka ♦10 – na ekspas pozostałej w ręce E ♦D. Potem rozgrywający mógłby przebić w dziadku dwa kiery, a ostatniej karty tego koloru z ręki pozbyć się na wyrobioną ♦8. Oddałby tylko dwie lewy atutowe.
Po ataku w kiery rozgrywający będzie natomiast musiał oddać trzy wziątki: albo dwie pikowe i kierową (gdy przebije na stole tylko dwa kiery), albo trzy atutowe (jeśli dokona w dziadku trzech kierowych przebitek). To będzie też najczęstsze w tym rozdaniu rozstrzygnięcie, a odzwierciedli je wpis 420 dla NS – najpopularniejszy w jego turniejowym protokole.
Minimaks teoretyczny: 4♠(NS), 10 lew; 420 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 11 (NS);
♦ – 9 (NS);
♥ – 8 (WE);
♠ – 10 (NS);
BA – 6 (NS, WE!).