Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 9/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 25; rozdawał N, po partii WE.
♠ J1063
♥ K1084
♦ 943
♣ AJ
|
||
♠ 854
♥ A7
♦ K65
♣ KQ1062
|
♠ AKQ
♥ QJ532
♦ AQ7
♣ 95
|
|
♠ 972
♥ 96
♦ J1082
♣ 8743
|
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
1♣1 |
pas |
2♣2 |
pas |
2♥3 |
pas |
3♦4 |
pas |
4BA5 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 kiery słabiutkie, dobrze zatem będzie potraktować tę kartę jako wielkie bez atu (mimo pustego dubletona w treflach)
2 5+♣, niewykluczone starsze czwórki, forsing do dogranej
3 cztery kiery, oczywiście może to być jeszcze tylko słaby trefl
4 naturalne albo quasi-naturalne, trzeci kolor, bez zatrzymania w pikachW nie chce ani zajmować bez atu, ani przesądzać gry w to miano
5 zatrzymanie pikowe oraz inwit do szlemika, a zatem w tej sekwencji: minimum silnego trefla w składzie zrównoważonym
Karta spora, ale brak pokrycia bilansowego na grę premiową, każda para WE, biorąca udział w dziewiątym już w tym roku turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski, powinna zatem – po starannym zbilansowaniu swoich rąk – zatrzymać się poniżej szlemika. Najczęściej będzie to kontrakt 4BA.
Przeciwko tej grze [bądź 3BA(E) tylko] obrońca S odda najprawdopodobniej (w miarę) bezpieczny wist ♦W. Rozgrywający weźmie pierwszą lewę ♦A w ręce, po czym zacznie od trefli – tj. zagra z ręki blotkę tego koloru do króla na stole. N pobije go ♣A i ponowi karem. Rozgrywający weźmie tę lewę ♦D w ręce i powtórzy stamtąd treflem. Jeśli zdecyduje się zaimpasować waleta, tj. puści ♣9 wkoło – N zabije tę lewę i zagra po raz trzeci w kara. E odegra wówczas trzy treflowe wziątki ze stołu, przejdzie do ręki ♠A – i najprawdopodobniej w końcówce zrobi jeszcze impas przeciwko ♥K. Ten nie uda się, przeto w tym wariancie rozgrywki rozgrywający skompletuje tylko dziesięć wziątek.
Także gra przez kiery przyniesie zawodnikowi E jedynie dziesięć lew, będzie bowiem musiał wówczas oddać dwa kiery oraz ♣A. Chyba że ograniczy się do zagrania ♥A i kiera do damy w ręce (N nie będzie mógł wskoczyć ♥K), a następnie przerzuci się na trefle i trafnie rozwiąże ten kolor.
Tak – aby zdobyć tu lew jedenaście, rozgrywający będzie musiał drugą rundę trefli zabić damą w dziadku. Od e-N-a spadnie wówczas ♣W i już można będzie wyrobić ten kolor ze stratą jeszcze tylko jednej wziątki. I jeżeli nawet E zagrał wcześnie dwa razy w kiery (asem i blotką do damy), to lewę czwartego okrążenie w treflach weźmie teraz zawodnik S, który kierów już nie posiada. W tym wariancie gry broniący dostaną zatem tylko dwie lewy: ♣A i ♣8, natomiast rozgrywający zdobędzie jedenaście wziątek: trzy pikowe, dwie kierowe, trzy karowe oraz treflową.
Złapanie konfiguracji ♣A W sec za mariaszem nie jest łatwe. Przemawia za nim jedynie jedna przesłanka: Otóż, z powodów ogólnotechnicznych N powinien w pierwszej lewie treflowej przepuścić dziadkowego ♣K, jeżeli tylko jest to możliwe. Skoro zatem nie przepuścił, znaczy to, iż nie było to możliwe, miał zatem w treflach bądź to singlowego asa, bądź to konfigurację ♣A W sec.
Jeśli nawet E zacznie od trefli, ale w drugiej rundzie tego koloru zagra ♣D, to od e-N-a spadnie ♣W; E będzie wówczas wiedział, że trefle nie były rozłożone 3–3. Powinien więc w lewie następnej wyjść ze stołu ♥7, spod asa (!). Jeżeli N wskoczy wówczas ♥K, wszystkie kiery w ręce rozgrywającego będą już dobre. A gdy N ♥K nie wskoczy, E weźmie tę lewę ♥D w ręce, wróci do dziadka ♥A i zagra ♣10 i trefla, oddając wziątkę w tym ostatnim kolorze nieposiadającemu już kierów obrońcy S. A potem dostanie się na stół ♦K i wykorzysta fortę treflową. Odda więc tylko dwa trefle (albo ♣A i ♥K), sam skompletuje zaś jedenaście wziątek.
Najpopularniejszym wpisem turniejowych protokołach tego rozdania będzie jednak 630 dla WE, znajdą się w nich też jednak i te w wysokości 660 dla tej strony.
Minimaks teoretyczny: 5BA(WE), 11 lew; 660 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (WE);
♦ – 10 (WE);
♥ – 11 (WE);
♠ – 10 (WE);
BA – 11 (WE).