KMP na IMP 1/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 14.
Rozdanie 14 Rozd. E, po partii: - |
♠ A K Q 3 2 ♥ J ♦ K 4 3 ♣ Q 5 4 2 |
|
♠ 10 9 ♥ K Q 9 7 ♦ J 10 8 6 ♣ A K 10 |
♠ J 8 7 5 ♥ A 8 4 3 ♦ Q 5 ♣ 9 6 3 |
|
♠ 6 4 ♥ 10 6 5 2 ♦ A 9 7 2 ♣ J 8 7 |
W tym rozdaniu gracze E i S będą pasować, a na trzeciej ręce W będzie otwierał 1♣ (tam, gdzie WE grają „karo z czwórki” – 1♦). N zalicytuje 1♠, a E da kontrę, wskazując 4 kiery (pewnie znajdzie się paru takich, co z uwagi na wątpliwą jakość tych 7 PC da sobie spokój z kontrą i spasuje). Po pasie S W zalicytuje 2♥. Teraz na pewno znaczna część graczy N zdecyduje się na kontrę – jest to modelowa ręka, do kontry, zwanej po angielsku „maximum overcall double” – góra wejścia, możliwość gry w nielicytowane kolory – tutaj modelowość jest niemalże absolutna – układ 5134 i 15 PC. S powinien znieść kontrę na 2♠ i licytacja powinna się zakończyć, choć pewnie część graczy W przepchnie się jeszcze do niewychodzących już 3♥.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | ||
1♣ | 1♠ | ktr. | pas |
2♥ | ktr. | pas | 2♠ |
pas… |
E wyjdzie pewnie w trefle, co bardzo ułatwi rozgrywkę, ale nawet po ataku w kiery i skrócie, dojście do stołu asem karo i jednokrotne podegranie trefla zapewnia wygranie kontraktu.