KMP na IMP 1/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 16.
Rozdanie 16 Rozd. W, po partii: EW |
♠ J 10 7 6 5 2 ♥ K J ♦ 10 4 3 ♣ Q 6 |
|
♠ A ♥ Q 8 5 4 ♦ J 7 5 ♣ K 10 9 8 5 |
♠ Q 8 ♥ 9 6 2 ♦ A 8 2 ♣ A 7 4 3 2 |
|
♠ K 9 4 3 ♥ A 10 7 3 ♦ K Q 9 6 ♣ J |
Tutaj prawdopodobnie wielu grających Wspólnym Językiem otworzy na pierwszej ręce 2♣ Precision pomimo tylko 10 PC. N spasuje, a E powinien zalicytować 3♣, które jest inwitujące, 9-11 PC (z mniejszą siłą i fitem treflowym licytujemy wieloznaczne 2BA). S ma na pewno na kontrę, po której N skoczy w 4♠ (tylko 7 PC, w tym niegrająca dama trefle, ale w końcu partner nie bał się grać na wysokości trzech, a my mamy sześciokart).
W | N | E | S |
---|---|---|---|
2♣ | pas | 3♣ | ktr. |
pas | 4♠ | pas… |
Na ten kontrakt rozgrywający musi coś trafić, ale, powiedzmy po ataku asem trefl i powtórzeniu trefla, przejdzie do ręki królem kier i zagra waleta pik, puszczając w stole i kontrakt już się wygrał – W jest wpuszczony.
Mało prawdopodobne, aby pary WE w niekorzystnych decydowały się na obronę 5♣, na którą obrońcy mogą wziąć nawet i pięć lew jeżeli zmontują przebitkę kier.
Tam, gdzie W spasuje, N otworzy 2♦ multi bądź słabe 2♠ (to nie te czasy, gdy kolor typu szósty walet stanowi przeszkodę) i NS nie będą mieli problemu z zagraniem końcówki.