Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

KMP 7/2022 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 7/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 7.

Rozdanie 7
Rozd. S,
po partii: obie
A K 6
K Q 5 3
K Q 8 4
K 3
 
5 2
10 2
J 10 6 3 2
A 9 6 5
rozd. 7 Q 8 4 3
A 9 8 7
A 9 7 5
7
  J 10 9 7
J 6 4

Q J 10 8 4 2
 

 W tym rozdaniu raczej żaden z graczy na pozycji S nie wpadnie na pomysł popartyjnego otwarcia 3, które i przed partią byłoby bliskie okropności brydżowej – słaby kolor, 4-3 w starszych…

 Po pasach graczy S i W, z kartą N padnie otwarcie 1 lub silne 2BA.

 Po otwarciu 1, na pewno znajdą się tacy, którzy z ręką E dadzą kontrę, z czym generalnie się solidaryzuję – jest lekko naciągnięta, ale partner jest po pasie, więc nie grozi jakaś ostra akcja, a dobry układ rekompensuje lekki deficyt siły honorowej. Co ma po kontrze zrobić gracz S? Można spasować, można podnieść do dwóch, a nawet 3 – te odzywki mają charakter blokujący. 1 raczej nie wchodzi w rachubę. Nawet, jeżeli gracze W po 2 zgłoszą 2, zawodnik N, po włączeniu się do licytacji partnera, ma w pełni uzasadnione 3BA.

W N E S
      pas
pas 1 ktr. 2
pas/2 3BA pas…  

Tam, gdzie E spasuje, S powie 1, a potem będzie próbował sprawdzić starsze czwórki:

W N E S
      pas
pas 1 pas 1
pas 1BA pas 2
pas 2 pas 3*
pas 3BA pas…  

3 – 4 piki i 5+, ręka predestynowana do gry kolorowej.

Po otwarciu 2BA najbardziej chyba popularne ustalenie to Puppet-Stayman, umożliwiający sprawdzenie nie tylko czwórek, ale i piątek w kolorze starszym:

W N E S
      pas
pas 2BA pas 3
pas 3* pas 3*
pas 3BA pas…  

3 – „mam jedną lub dwie starsze czwórki, nie mam starszej piątki”;

3 – czwórka pików.

Z kartą S należy raczej pasować na 3BA. Końcówka treflowa wymaga specyficznych wartości w ręce N, a poza tym, gramy na maksy.

Najgroźniejszy dla rozgrywającego jest atak karowy. Podłożoną dziesiątkę rozgrywający pobije figurą i zagra króla trefl. Gracz W najlepiej zrobi, jak pobije drugiego trefla i zagra w karo, ale ósemka w ręce rozgrywającego zapewnia drugie zatrzymanie, gdyż W nie dojdzie już do ręki. Dojście do stołu zapewnia walet kier.