KMP 7/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 12.
Rozdanie 12 Rozd. W, po partii: NS |
♠ J 9 6 5 ♥ K 7 ♦ 9 8 6 5 ♣ 10 4 3 |
|
♠ 8 7 ♥ A 9 4 ♦ A K J 10 7 4 ♣ 7 6 |
♠ A Q 10 2 ♥ Q 3 ♦ 2 ♣ A K J 8 5 2 |
|
♠ K 4 3 ♥ J 10 8 6 5 2 ♦ Q 3 ♣ Q 9 |
W tym rozdaniu w jasne karty na linii WE wychodzą trzy szlemy. Wygranie każdego z nich wymaga jednak zajrzenia w karty obrońców i przypuszczam, że większość par WE stanie w 3BA po licytacji typu:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♦ | pas | 2♣ | pas |
2♦* | pas | 2♠ | pas |
3♦ | pas | 3♥* | Pas |
3BA | pas… |
2♦ – będą i tacy, którzy po forsującym do dogranej two over one mogą skoczyć w 3♦ aby wskazać bardzo dobry kolor;
3♥ – czwarty kolor, pytanie o zatrzymanie.
Na 3BA z ręki W N zaatakuje pewnie w piki. Najlepszym zagraniem wydaje się zabicie pika asem i impas damy karo, ale również impas damą pik w pierwszej lewie nie stanowi zagrożenia, a doprowadzi tu do 12 bądź 13 lew.
Gracz WE może się jeszcze skusić poszukiwaniem szlemika odzywką 4♣ i jeżeli ruszy tą drogą po 3BA, to W z fitem trefl i kontrolami może już go „nie wypuścić”:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♦ | pas | 2♣ | pas |
2♦ | pas | 2♠ | pas |
3♦ | pas | 3♥ | pas |
3BA | pas | 4♣* | pas |
4♦* | pas | 4♠* | pas |
6♣* | pas… |
4♣ – aspiracje szlemikowe, kolor 6+, zwykle układ 6-4
4♦, 4♠ – cue bidy;
6♣ – as kier i dubel trefl przy dublu pik upoważniają do zalicytowania szlemika.
Po tej licytacji gracz S ma naturalny atak waletem kier. Bez względu na to, czy rozgrywający puści do ręki (teraz jeżeli N po lewie na króla zagra pika, jeżeli rozgrywający zagra atu z góry, to weźmie 12 lew, ale to rozgrywka wbrew szansom), czy zabije w stole i na asa i króla karo zrzuci kiera, po czym zagra na impas damą pik, wygranie szlemika przy damie trefl za ręką, nawet drugiej (ze względu na dubla karo), jest niemożliwe.