KMP 7/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 3.
Rozdanie 3 Rozd. S, po partii: EW |
♠ Q 9 6 ♥ 7 3 ♦ K 10 9 4 3 ♣ 7 5 4 |
|
♠ A 4 3 ♥ A K Q J ♦ A J 8 6 2 ♣ K |
♠ K 10 ♥ 10 9 8 6 4 2 ♦ 7 5 ♣ 10 3 2 |
|
♠ J 8 7 5 2 ♥ 5 ♦ Q ♣ A Q J 9 8 6 |
W tym rozdaniu pary WE muszą być rozważne aby uniknąć przewyższenia. Gracze S będą pewnie otwierać 2♠, W da kontrę, N (korzystne założenia) podniesie do 3♠. Jeżeli teraz E zdecyduje się na 4♥, to raczej mało prawdopodobne, aby W wyhamował przed szlemikiem i pewnie będzie trochę zapisów za 6♥ bez jednej.
Jeżeli gracz E spasuje, zdyscyplinowany S powinien też spasować, ale na pewno znajdą się tacy, którzy zmieszczą jeszcze 4♣. Gracz W da wtórną kontrę, czy to na 3♠, czy na 4♣ i WE znajdą się w końcówce kierowej. Czy NS pójdą w obronę? Nie bardzo widać, który z nich miałby to zrobić. Jeżeli już, to S po podniesieniu przez partnera do 3♠.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
2♠* | |||
ktr. | 3♠ | pas | pas/4♣ |
ktr. | pas | 4♥ | pas… |
2♠ – podlimitowa dwukolorówka, piki i młodszy.
Tam, gdzie NS będą grać Wilkoszem, najbardziej prawdopodobny przebieg wydarzeń będzie następujący:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
2♦* | |||
ktr.* | pas* | 2♥ | 3♣ |
4♥ | pas… |
2♦ – podlimitowa dwukolorówka, co najmniej 5-5, oba starsze bądź starszy z młodszym;
Ktr. – po Wilkoszu można stosować obronę analogiczną, jak po multi 2♦ – kontra powinna być wywoławcza do pików lub objaśniająca;
Pas – fit karowy, akceptacja gry 2♦ z ktr. w przypadku, gdy jednym z kolorów otwierającego są kara.