KMP IMP 2/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 26.
Rozdanie 26 Rozd. E, po partii: obie |
♠ K 9 3 ♥ 3 ♦ A K 7 6 4 ♣ 9 7 6 4 |
|
♠ 4 ♥ Q J 10 6 ♦ 9 3 2 ♣ K Q J 10 2 |
♠ A J 8 6 ♥ 7 5 4 ♦ J 10 8 ♣ 8 5 3 |
|
♠ Q 10 7 5 2 ♥ A K 9 8 2 ♦ Q 5 ♣ A |
Co prawda Deep Finesse wygrywa tutaj szlemika w piki, ale w zakryte karty nie byłoby to łatwe… Jednak z wzięciem dziesięciu lew nie będzie problemu nawet przy takim podziale atutów. Podejrzewam, że zdecydowana większość zatrzyma się tutaj w końcówce:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♠ | ||
pas | 2BA* | pas | 3♥* |
pas | 4♠* | pas… |
2BA – inwit z fitem pikowym; ustalenie to jest w tej chwili popularne zarówno wśród grających Wspólnym Językiem, jak i Strefą.
3♥ – naturalne, na razie kolor lukowy bądź poszukiwanie najlepszej końcówki, gdyż licytujący 2BA może mieć czasem tylko 3 piki a nawet i z pięć kierów.
4♠ – dobra wartość kierowa do koloru lukowego, z super kartą w świetle pików i kierów u partnera, np. czymś w rodzaju ♠ DWxx ♥ Kx ♦ Axxxx ♣ xx można dać cue bid 4♦.
Grający forsującym 1BA, w którym mieści się „inwit z fitem 3-kartowym”, będą tu licytować:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♠ | ||
pas | 1BA* | pas | 2♥* |
pas | 4♠* | pas… |
1BA – forsujące na jedno okrążenie, albo 6-11 PC bez fitu, albo inwit, 9-11 PC z fitem 3-kartowym;
2♥ – lokalizacja nie kwalifikuje tej karty do skoku w 3♥ pomimo układu 5-5 i 15 PC;
4♠ – ręka inwitująca z fitem, której wartość nieco urosła po 2♥; karta N w zasadzie jest bardzo blisko przesądzenia końcówki od razu po otwarciu, więc jakakolwiek informacja o ręce lepszej niż 11 PC i 5332 w zasadzie wystarcza do zalicytowania jej.
Ręka W kwalifikuje się do „kontry bi” po otwarciu 1♠, siła nie za duża, ale gęste kolory, zwiększające bezpieczeństwo wejścia mogą do niej skłonić. Po kontrze N zalicytuje w zależności od systemu 3♦ – kolor z fitem, lub 2BA – układowy inwit z fitem (z silną, równą ręką z fitem można zacząć od rekontry) i licytacja także zgaśnie w 4♠.