KMP IMP 2/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 16.
Rozdanie 16 Rozd. W, po partii: EW |
♠ Q J 7 3 ♥ J 9 7 6 3 ♦ 7 ♣ Q 9 4 |
|
♠ K 9 5 ♥ 10 4 2 ♦ K 6 5 ♣ A K 10 5 |
♠ A 8 6 2 ♥ 8 5 ♦ J 10 4 2 ♣ J 8 3 |
|
♠ 10 4 ♥ A K Q ♦ A Q 9 8 3 ♣ 7 6 2 |
Tutaj na większości stołów W otworzy 1♣, N spasuje, a E odpowie 1♦. Jakie teraz wejście jest właściwe z ręką S? Kontra jest wywoławcza, z grubsza taka, jak po otwarciu 1♣, więc ze względu na dubla pik odpada. Do wyboru mamy wobec tego nieco naciągnięte (tylko 15 PC, brak zatrzymań w dwóch kolorach) 1BA i 2♦ (które też ma swoje wady – słaby kolor). Można też przeczekać, pasując. Obstawiam jednak, że wyborem większości będzie 1BA i w akcji będzie opisywana już wcześniej konwencja Garbage Stayman:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | pas | 1♦ | 1BA |
pas | 2♣ | pas | 2♦ |
pas | 2♥* | pas… |
2♥ – słaba ręka, zwykle 4+-4+ w starszych.
Tam, gdzie S spasuje po 1♦, też pewnie skończy się na częściówce kierowej:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | pas | 1♦ | pas |
1♥* | pas | 1♠ | ktr. |
pas | 2♥* | pas… |
1♥ – w słabym wariancie 3-4 kiery;
Ktr. – wywoławcza do pików, nie jest modelowa, bo tylko trzy kiery, ale otwiera możliwość złapania będących po partii przeciwników; poza tym, po 1♥ W może być bardziej ukierunkowana na kolory młodsze;
2♥ – co bardziej krwiożerczy mogą ukarnić, ale ze względu na brak lew defensywnych lepiej wygląda próba wzięcia zapisu z gry własnej.
1♠ z kontrą byłby bez jednej za +200 a 2♥ skończy się zapisem +140.