KMP 10/2020 - analiza rozdań
Rozdanie 21.
Rozdanie 21 Rozd. N, po partii: NS |
♠ A 7 6 4 ♥ K Q 7 3 2 ♦ ♣ K 5 4 2 |
|
♠ ♥ A 10 4 ♦ A J 10 7 4 2 ♣ A 10 7 3 |
♠ K J 9 5 ♥ J 9 8 ♦ K 8 6 5 3 ♣ 8 |
|
♠ Q 10 8 3 2 ♥ 6 5 ♦ Q 9 ♣ Q J 9 6 |
Para EW ma tu do wygrania szlemika karowego. Wychodzi on jednak tylko wtedy, gdy rozgrywającym będzie zawodnik W. Ponieważ siła połączonych rąk to zaledwie 21 PC, a licytację rozpoczynają i kontynuują przeciwnicy, 6♦ nie będzie kontraktem popularnym. W protokole rozdania powinny natomiast dominować zapisy za końcówki karowe (400/420).
Dróg do wylicytowania pięciu karo jest kilka, a poniżej dwa z nich:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♥ | pas | 1♠ | |
2♦ (1) | 2♠ | 3♦ | pas |
4♣ | pas | 5♦ | pas |
- Alternatywą dla wejścia 2♦ jest kontra wywoławcza, ale z uwagi na sporą dysproporcję ilościowo-jakościową pomiędzy treflami i karami pokazanie najdłuższego koloru wydaje się być licytacją właściwą. Poza tym, być może, dostaniemy jeszcze szansę pokazania układu 6-4 w kolorach młodszych i jeśli w następnym okrążeniu dojdzie do nas 2♥ lub 2♠, zalicytujemy wywoławcze 2BA.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♥ | pas | 1♠ | |
2♦ | 3♠ | 4♦ | pas |
4♥ | pas | 5♦ | pas |
Wistuje N i może wyjść królem kier lub asem pik. Wtedy wszystkie problemy rozgrywającego znikną i za chwilę W zadeklaruje dwanaście lew. Natomiast po wiście treflowym trzeba rozgrywać bardzo starannie – należy bowiem wyeliminować kolory czarne, odatutować i dopiero potem zagrać w kiera. Lewę weźmie N i będzie na wpustce (w ręce zostaną mu tylko kiery). Znowu dwanaście lew, ale satysfakcja znacznie większa, niż po pierwszym wyjściu figurą kierową.