Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 5/2016 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 5/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 30; rozdawał E, obie przed partią.

Rozdanie 30
Rozd. E,
po partii: -
Q 10 3
A 9 8
5 4 3
K J 10 9
 
A 9
J 10 4
A 9 6 2
A 8 4 2
rozd. 30 K J 8 7 4
Q 7 5
K Q J
6 5
  6 5 2
K 6 3 2
10 8 7
Q 7 3
 

W

N

E

S

1

pas

2

pas

2

pas

2BA

pas

3BA

pas

pas

pas

 

 

Kolejne ze wszech miar standardowe 3BA. Przeciwko tej grze N jak najbardziej może wyjść atakująco W, zwłaszcza że ma D 10 x przed pięciokartowym longerem tego koloru w dziadku. Rozgrywającemu wolno będzie raz przepuścić, drugiego trefla powinien już jednak bezwarunkowo zabić asem, brakuje mu przecież także A K, a jest – niewielka, ale zawsze – szansa na 10 lew. Ponadto gdy przyjdzie mu oddać pika, prawie na pewno będzie już leżał bez jednej, przeciwnicy wezmą też bowiem dwa kiery oraz dwa trefle.

Kontrakt jest normalny, zostanie zapowiedziany na bardzo wielu stołach turnieju, przeto i rozgrywać trzeba go normalnie. A że żaden inny rozgrywający nie zagra przecież w kiery – na pewne (tylko) bez jednej, tylko spróbuje kontrakt zrealizować (zwłaszcza iż gra na wygranie w razie niepowodzenia prawie na pewno nie powiększy wysokości wpadki), absolutnie racjonalne będzie ściągnięcie K D W (aby nie stracić lewy w tym kolorze przy jego podziale 4–2 z 10 x x x), a potem powrót do ręki A, zgranie A i wyjście pikiem do waleta. Gdyby S zabił go D, doszłoby do wpadki bez jednej, teraz jednak rozgrywający weźmie wszystkie pięć pików, zrobi zatem grę z nadróbką i zapisze po swej stronie protokołu 630 punktów. Tak samo stanie się na wielu innych stołach turnieju. Chyba że ktoś postawi na siedmioatutowe 4 (mało to jednak prawdopodobne), wówczas weźmie lew 11 i zapisze sobie minimaksowe 450 punktów.

Minimaks teoretyczny:5(WE), 11 lew; 450 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 8 (WE);

– 10 (WE);

– 9 (WE);

– 11 (WE);

BA – 10 (WE).