Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 5/2016 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 5/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 18; rozdawał E, po partii NS.

Rozdanie 18
Rozd. E,
po partii: NS
K J 9 2
K J
10 5 4 2
Q 10 8
 
A Q 5 3
10 7 6
K 9 7 6
K 3
rozd. 18 10 7 4
9 8 4 2
J 8
J 6 5 2
  8 6
A Q 5 3
A Q 3
A 9 7 4
 

W

N

E

S

pas

1BA

pas

2

pas

21

pas

3BA

pas

pas

pas

 

 

 

1cztery kiery, wykluczone cztery piki

To kolejna oczywista końcówka, którą powinny zagrać wszystkie duety strony NS. Po ujawnieniu przez e-S-a czterech kierów, a przez e-N-a czterech pików W zaatakuje na pewno swym czwartym najlepszym karem – szóstką. Rozgrywający zadysponuje ze stołu 2, zaś E powinien wstawić 8, będzie to równoważne impasowi przeciwko dziadkowej 10. Z prawa jedenastu będzie bowiem wynikało, że S ma tylko dwie karty starsze od szóstki, a partner nie zaatakował raczej do silnej ręki spod K D ani A D. Wstawienie na trzeciej ręce W dużo częściej zatem pomoże przeciwnikowi, aniżeli mu zaszkodzi. Tu zabije on 8 damą, po czym najprawdopodobniej dostanie się na stół kierem i zagra stamtąd D na culbertsonowski impas. Po wzięciu tej lewy K W – W będzie zarówno bezpiecznie, jak i atakująco kontynuował karem, czego nie mógłby uczynić, gdyby w pierwszej lewie jego partner zmarnował W. Rozgrywający pobije W asem, dostanie się do dziadka kierem i dwukrotnie zaimpasuje W. Będzie już przeto dysponował dziewięcioma wziątkami: czterema kierowymi, trzema treflowymi i dwoma karowymi. Zgra je i w końcówce wyjdzie z ręki w pika. W kolorze tym nie będzie żadnej palcówki – W wskoczy A i ściągnie K, 10. lewą e-S-a stanie się przeto albo K, albo 10 na stole.

Proszę zauważyć, iż gdyby W pierwszej lewie E wstawił W, można już byłoby wziąć lew 11, choć aby otworzyć ku temu drogę, rozgrywający musiałby w drugiej lewie zagrać w pika – do waleta w dziadku, a dopiero potem wziąć się za trefle. Polecana rozgrywka to jednak najpewniejsza droga do zrealizowania kontraktu (dwa kara, cztery kiery i trzy trefle), daje też sporą szansę na nadróbkę. Hegemonem turniejowego protokołu tego rozdania winno przeto zostać minimaksowe 630 dla NS.

Minimaks teoretyczny: 4BA(NS), 10 lew; 630 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 10 (S!);

– 10 (S!);

– 10 (S!);

– 9 (NS);

BA – 10 (NS).