Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 5/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 27; rozdawał S, obie przed partią.
Rozdanie 27 Rozd. S, po partii: - |
♠ K 10 8 7 4 ♥ 9 6 2 ♦ Q J 6 4 ♣ 9 |
|
♠ A J 5 ♥ Q 10 7 4 ♦ 8 5 3 2 ♣ 8 4 |
♠ Q 9 3 ♥ A 5 ♦ A K 10 ♣ A Q 6 5 3 |
|
♠ 6 2 ♥ K J 8 3 ♦ 9 7 ♣ K J 10 7 2 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
pas |
pas1 |
1♣ |
pas |
1♥ |
1♠ |
2BA |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
1możliwe trzecioręczne otwarcie 1♠
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
pas |
1♠1 |
ktr. |
pas |
2♥ |
pas |
2BA |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
1przed partią na trzeciej ręce otwarcie jak najbardziej dopuszczalne, wręcz polecane
Pełnobilansowa końcówka w bez atu, powinny ją przeto zapowiedzieć w zasadzie wszystkie duety linii WE. Po pikowym otwarciu albo wejściu partnera gracz E wyjdzie rzecz jasna w ten kolor. Rozgrywający doda z dziadka blotkę, więc N weźmie pierwszą lewę ♠K i najlepiej postąpi, gdy będzie pasywnie kontynuował pikiem. Kiedy bowiem, zważywszy na fakt, iż nie posiada dojścia do swej ręki, zmieni atak na karowy, może jedynie pomóc przeciwnikowi – szczególnie gdy wyjdzie ♦D albo na jego blotkę tego koloru E wstawi z ręki kk10.
Tymczasem po kontynuacji pikowej rozgrywający będzie musiał wszystkie swoje problemy rozwiązać samodzielnie, a to nie będzie łatwe. Najprawdopodobniej zagra przez trefle, tym bardziej iż będzie miał prawo liczyć, że król tego koloru znajduje się u e-N-a, który zabrał głos w licytacji. Kiedy wszakże w drugiej lewie utrzyma się ♠W w dziadku i zaimpasuje trefle damą, gra będzie już nie do uratowania; S zabije ją bowiem ♣K i będzie kontynuował (na przykład) ♣W. Rozgrywający w żaden sposób nie skompletuje już wymaganych dziewięciu wziątek.
Aby zrobić swoje, E musiałby zagrać ♥A i kierem (S nie mógłby wskoczyć ♥K bez straty wziątki) oraz zaimpasować kara ♦10 w ręce (w pierwszej albo drugiej rundzie koloru); dałoby mu to osiem lew: dwie pikowe, dwie kierowe, trzy karowe oraz treflową. Dziewiątą uzyskałby wskutek wywarcia presji na obrońcę S. W końcówce wpuściłby go treflami, nawet po uprzednim zgraniu ♣A, i uzyskał dziewiątą wziątkę na ♣D w ręce, albo – w pewnych okolicznościach – na (drugi) honor kierowy na stole. Byłaby to jednak gra w dużym stopniu w widne karty.
Gdy N nie będzie licytował, przeciwko finalnym 3BA(E) jego partner może wyjść w trefle, co znacznie ułatwi zadanie przeciwnikowi. Na ogół nie będzie on nawet musiał impasować kar, wystarczy, iż rozczyta pozycję treflową (co po pierwszym wiście w ten kolor, szczególnie ♣W, i dołożeniu przez e-N-a ♣9 nie będzie trudne) i w końcówce odejdzie treflem, dostanie wówczas dziewiątą wziątkę na ♣6 w ręce. Oczywiście nie stanie się tak po pierwszym wiście ♣2, wówczas, aby zrealizować grę, konieczny będzie impas ♦10.
Reasumując, duża większość kontraktów 3BA zostanie przegranych, co spowoduje pojawienie się w protokole rozdania mnóstwa wpisów w wysokości 50 dla NS. Od czasu do czasu będą one też jednak realizowane, za minimaksowe 400 dla WE.
Minimaks teoretyczny:3BA(WE), 9 lew; 400 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (WE);
♦ – 8 (WE);
♥ – 8 (WE);
♠ – 8 (WE);
BA – 9 (WE).