Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 5/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 20; rozdawał W, obie po partii.
Rozdanie 20 Rozd. W, po partii: obie |
♠ 8 5 ♥ J 7 5 3 2 ♦ 10 8 7 5 4 ♣ 3 |
|
♠ A K 2 ♥ A 10 ♦ A 3 2 ♣ A Q 10 7 4 |
♠ J 10 3 ♥ K 8 6 4 ♦ K J 6 ♣ K J 6 |
|
♠ Q 9 7 6 4 ♥ Q 9 ♦ Q 9 ♣ 9 8 5 2 |
W |
N |
E |
S |
1♣ |
pas |
1♥ |
pas |
2BA1 |
pas |
4BA2 |
pas |
6BA3 |
pas |
pas |
pas |
1we Wspólnym Języku brak trzech i więcej kierów (z nimi odwrotka 2♦)
2inwit
3zdecydowane przyjęcie: nie tylko wyraźna nadwyżka honorowa, ale i pięciokart w treflach
Oczywisty, bilansowy szlemik, który powinien zostać zagrany przez każdy duet linii WE. Przeciwko tej grze N wyjdzie zapewne w kara – drugą kartą z góry, czyli ♦8, w swoim mniemaniu bezpiecznie. W ten sposób ujawni jednak, że nie posiada ♦D, co ułatwi rozgrywającemu wzięcie wszystkich 13 lew. To jednak byłoby możliwe zawsze, nawet gdyby N zaatakował w kiera, w zasadzie nierealnie, choć teoretycznie optymalnie (na równi z podobnie nieprawdopodobnym pierwszym wistem treflowym). W zabiłby bowiem ♥D asem, wszedł do dziadka ♣K, zagrał ♠W na impas, a potem zgrał piki i trefle, a w międzyczasie – dla wygody – ♥K. W końcówce…
|
♠ – ♥ W ♦ 10 8 7 ♣ – |
|
♠ – ♥ – ♦ A 3 2 ♣ D |
|
♠ – ♥ 8 ♦ K W 6 ♣ – |
|
♠ 9 7 ♥ – ♦ D 9 ♣ – |
|
… zagranie ♣D wyegzekwowałoby kierowo-karowy przymus przeciwko N. Wprawdzie nie posiada on ♦D, ale dysponuje aż pięcioma kartami w tym kolorze. Ponadto rozdanie będzie rozliczone co do karty, zatem gdy N z konieczności zrzuci karo, rozgrywający będzie wiedział, że pozostałe cztery karty tego koloru dzielą się w rękach przeciwników 2–2. Będzie mógł przeto dokonać wyboru, czy jego 13. wziątką stanie się karo w dziadku, czy w ręce.
Zdecydowanym hegemonem protokołu tego rozdania powinno zatem być 1470 dla WE.
Minimaks teoretyczny: 7BA(WE), 13 lew, 2220 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 13 (WE);
♦ – 11 (WE);
♥ – 11 (WE);
♠ – 11 (WE);
BA – 13 (WE).