Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 5/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 23; rozdawał S, obie po partii.
Rozdanie 23 Rozd. S, po partii: obie |
♠ K 10 8 2 ♥ 10 7 5 4 ♦ K 3 ♣ K 5 2 |
|
♠ A Q J 6 5 ♥ 8 ♦ A Q 8 ♣ 10 7 6 3 |
♠ 9 7 ♥ Q 6 3 ♦ 10 9 6 5 2 ♣ Q J 4 |
|
♠ 4 3 ♥ A K J 9 2 ♦ J 7 4 ♣ A 9 8 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♥ |
1♠ |
2BA1 |
pas |
3♥2 |
pas |
pas |
pas |
|
1powiedzmy, że jest to dokładnie inwit do końcówki z fitem kierowym (wówczas 2♠ to forsing do końcówki z fitem kierowym; inne możliwości konwencyjnego rozwiązania tej sytuacji to: 2♠ – co najmniej inwit, bądź 2♠ inwit, a 2BA forsing)
2minimum otwarcia w najgorszym z możliwych układzie 5332
Rozgrywający odda tylko jednego pika i tylko jedno karo, zgodnie z policytacyjnymi oczekiwaniami dziadkowe króle w tych kolorach leżą bowiem za asami gracza W. Nie uniknie też oddania trefla, jako że nie ma na co wyrzucić trzeciej karty tego koloru; liczba zdobytych przezeń wziątek będzie przeto zależała od sposobu rozwiązania koloru atutowego. Rozgrywający będzie znał rozkład pików 5(W)–2(E), z czego z kolei będzie wynikało, iż W ma osiem, a jego partner 11 pustych klatek na pozostałe kolory, w tym kiery. Już tylko w oparciu o tę przesłankę można wyliczyć, iż W będzie miał ♥D x (impas zły) w 19,87%, natomiast singlową blotkę kierową (górą źle) w 25,54% przypadków. A ponieważ w pozostałych wypadkach obie rozgrywki (♥A K z góry oraz ♥A z góry, a potem impas ♥W w ręce) są równoważne, optymalnym rozegraniem koloru atutowego będzie tu pociągnięcie asa z góry, a w drugiej rundzie impas waletem w ręce.
W protokole rozdania wystąpią następujące zapisy: 170, 140 oraz – rzadko – minimaksowe 620 dla NS i wpadkowe 100 po stronie przeciwnej.
Minimaks teoretyczny:4♥(NS), 10 lew; 620 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 7 (E!);
♥ – 10 (NS);
♠ – 7 (NS);
BA – 9 (NS).